نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 06 دی 1398
ساعت 16:00

فیل اسپنسر هنوز بهترین روش برای بازی را سخت‌افزار خانگی می‌داند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ رئیس ایکس‌باکس با وجود اوج‌گیری روش بازی استریمی، همچنان داشتن سخت‌افزار خانگی را بهترین روش بازی می‌داند.

بازی کردن به صورت استریمی، یک روش چندان جدیدی نیست و سال‌هاست که بازیکنان امکان تجربه عناوین مختلف را به شکل استریم و آنلاین دارند. با این حال و با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی، حالا شرکت‌های بزرگ‌تری اقدام به ورود به این قلمرو کرده‌اند. گوگل مدتی پیش رسما پلتفرم بازی استدیا را راه‌اندازی کرد که به شکل اختصاصی، تنها روی همین مدل تمرکز دارد و امکان تجربه ده‌ها بازی بزرگ و جدید را از طریق استریم آنلاین می‌دهد. یکی از مشکلات اصلی که لانچ سرویس استدیا داشت، کمبود بازی در کتابخانه ارائه‌شده این پلتفرم بود که نشان می‌دهد این روش بازی، هنوز راه طولانی را در پیش دارد. یکی دیگر از کمپانی‌های بزرگ علاقمند که اتفاقا سال‌هاست که در عرصه گیم هم حضور دارد، شرکت مایکروسافت است و این کمپانی، برنامه‌های زیادی را برای ترویج پلتفرم استریمی اختصاصی خود یعنی «xCloud» دارد.

فیل اسپنسر به عنوان رئیس بخش ایکس‌باکس، اخیرا مصاحبه تازه‌ای با وب‌سایت گیم اینفورمر داشته و صحبت‌های زیادی را درباره سرویس ایکس‌کلاود مطرح کرده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های مصاحبه، اشاره اسپنسر به این واقعیت بود که همچنان چالش‌های مختلفی برای حل مشکل تاخیر (latency) وجود دارد. به این ترتیب درحال حاضر از دید اسپنسر، سرویس‌هایی نظیر ایکس‌کلاود یا به صورت کلی هر پلتفرم استریمی دیگر، برای آن دسته از بازیکنانی آسان‌تر و به‌صرفه‌تر است که از پس اجرای آن بربیایند.

سخت‌افزار خانگی هنوز بهترین روش برای بازی کردن است. من این را صریح می‌گویم. استریمینگ تکنولوژی است که توجیحات خودش را دارد. تکنولوژی انتخابی برای زمانی است که شما از کنسول خود دور هستید و می‌خواهید بازی کنید.

به صورت کلی، برای یک تجربه عالی کنسولی از طریق استریم، بازیکنان به سرعت و ترافیک بسیار بالای اینترنتی نیاز دارند. وجود تاخیر نیز در این میان مطرح هست و به صورت کلی، این موارد به صورت چالش‌های پیش روی روش بازی استریمی، هنوز هم در سر راه قرار دارند. گفتنی است که روش استریمی گرچه این روزها برای موسیقی یا فیلم به شکل فراگیری مورد استفاده واقع می‌شود، ولی در حوزه گیم که نیاز به پردازش‌های بسیار بیشتر و پیشرفته‌تری از دیتا وجود دارد، مشکلات ذکر شده به قوت خود باقی هستند. باید دید که این چالش‌ها، در آینده و با توجه به ورود شرکت‌های بزرگ‌تر چگونه برطرف می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.