نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 08 بهمن 1398
ساعت 20:00

رجی فیس ام زمانی مانع تغییر لوگوی نینتندو شده بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ رجی فیس-ام مدیر سابق نینتندوی آمریکا، اخیرا فاش کرده که او زمانی با تغییر لوگوی نینتندو مخالفت کرده بود.

رجی فیس ام (Reggie Fils-Aime) مدیر بسیار محبوب نینتندوی آمریکا که در سال ۲۰۱۹ از این شرکت بازنشسته شد، اخیرا مصاحبه‌ای انجام داده و فاش کرده که در یک دوره در اوایل حضورش در نینتندوی آمریکا، با تغییر برند نینتندو به یک لوگو گرافیتی جدیدتر که برای خاطبان بزرگسال‌تر نیز جذابیت داشته باشد مخالفت کرده بود. براساس این اطلاعات جالب، نینتندو زمانی قصد داشته تا با تغییر لوگو اقدام به گسترش حوزه نفوذ خود از کودکان و نوجوانان به مخاطبانی با سنین بالاتر و مسن‌تر هم بپردازد. فیس-ام در این زمینه گفت:

از نظر ویژگی‌های برند و لوگوی نینتندو، ما باید صراحت داشته باشیم که نینتندو به عنوان یک برند قرار است پیرامون چه چیزی باشد، همان‌طور که فرنچایزهای مختلف قرار است خود را چگونه بشناسانند. وقتی من به نینتندو ملحق شدم، یک نوع حس شبیه شرم وجود داشت که نینتندو برای مخاطبان کم سن و سال‌تر مقبولیت دارد. تیم بازاریابی ما در نینتندوی آمریکا شروع به تغییر لوگوی کلاسیک نینتندو کرده بودند و می‌خواستند در استایل گرافیتی باشد. یا شمایل دیگری را امتحان کنند تا درنهایت به نوعی سن لوگو را بالا ببرند. من این برنامه را متوقف کردم چون آن لوگو چیزی نبود که برند ما باشد. و بله آنچه که ما باید انجامش می‌دادیم، این بود که بایستی در میان جامعه فراگیرتری از مخاطبان مقبولیت ایجاد می‌کردیم. در عین حال نباید فراموش می‌شد که برند ما پیرامون چه چیزی است و آن ماموریت نمی‌توانست به روش نادرست انجام شود.

او در ادامه گفت که فرستادن پیغام درست از برند ما، هدفی بود که باید به جای تغییر برند دنبال می‌شد:

ما به صورت سیستماتیک برنامه‌های خود برای برند را روشن و شفاف کردیم و همزمان، یک پیغام مشخص ایجاد کردیم که واقعا قرار است محتواهایی عرضه کنیم که مخاطبان وسیع‌تری را در بر می‌گیرد. مقبولیت بالاتری در میان گروه‌های مختلف سنی دارد و همین کار، زمینه را فراهم کرد تا ما به زودی محصولات بسیار بزرگی نظیر Wii یا Wii Fit و درنهایت Nintendo Switch را معرفی کنیم.

این صحبت‌های فیس ام، به یک دوره بسیار مهمی از تاریخ کمپانی نینتندو اشاره دارد که البته تاکنون صحبتی از آن نشده بود. با توجه به برنامه‌های تیم بازاریابی نینتندوی آمریکا در آن زمان، می‌شد تصور کرد که تغییر برند نینتندو به حالتی گرافیکی می‌توانست منجر به صدمات واقعا جبران‌ناپذیری به شرکت شود و از این نظر Fils-Aime احتمالا کمپانی را از نابودی نجات داد. پیرامون رجی فیس ام، همان طور که اشاره شد او سال ۲۰۱۹ از سمت ریاست نینتندوی آمریکا بازنشسته شد و جای خود را به داگ باوزر داد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.