نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 09 بهمن 1398
ساعت 09:00

فیل اسپنسر نرخ فریم بالاتر را مهم‌تر از رزولوشن بیشتر می‌داند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ رئیس ایکس‌باکس، همچنان معتقد است که هدف‌گذاری برای نرخ فریم بالاتر مهم‌تر از خروجی تصویر بزرگ‌تر است.

مایکروسافت در اواخر سال جاری میلادی، جانشین کنسول بازی Xbox One موسوم به Xbox Series X را وارد بازار خواهد کرد. براساس گزارش‌های موجود، کنسول آینده ایکس‌باکس از نظر قدرت سخت‌افزاری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و با در نظر گرفتن توان گرافیکی دو برابری نسبت به Xbox One X و همچنین پردازشگر 8K، به نظر می‌رسد که بازیسازان می‌توانند بازی‌هایی با رزولوشن‌های تصویری بسیار بالاتر نیز تولید کنند. علیرغم این ویژگی‌ها، رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت همچنان مثل گذشته، معتقد است که رزولوشن‌های بزرگ‌تر اهمیت پایین‌تری نسبت به نرخ فریم بالاتر دارند.

فیل اسپنسر اخیرا در جریان مصاحبه‌ای گفته که علیرغم اینکه کنسول بازی بعدی مایکروسافت، امکان ساخت بازی با رزولوشن 8K را هم می‌دهد، با این حال او معتقد است که تجربه بازی در همین رزولوشن 4K اما با نرخ فریم بالاتر را بیشتر ترجیح می‌دهد.

ما هیچ وقت واقعا تلاشی نداشتیم تا بازیسازان را برای انجام کاری روی پلتفرم خود محدود کنیم، این شامل امکان ساخت بازی با نرخ فریم ۶۰ در Xbox 360 یا همین نرخ فریم در رزولوشن 4K در Xbox One X هم می‌شود که برخی انجام می‌دهند. ما می‌خواهیم ابزارهای لازم را دراختیار توسعه‌دهندگان بگذاریم تا آنچه که مدنظر دارند را روی هر پلتفرم و مشخصات سخت‌افزاری که داشتیم آزمایش کنند. فکر می‌کنم ما در این نسل با Xbox One X به نقطه‌ای رسیدیم که بازی‌ها واقعا چشمگیر به نظر می‌رسند و البته همیشه، امکان کار بیشتر برای حتی چشمگیرتر کردن آن‌ها نیز وجود دارد. آنچه که بیشتر مورد نظر خود من است این است که بازی‌ها به همان اندازه که چشمگیر به نظر می‌رسند، چشمگیر هم احساس شوند. ما این را در نسل فعلی نداریم، که این بیشتر به خاطر پردازشگرهای موجود با قدرت کم‌تر از حد نیاز است. این محدودیت‌ها باعث می‌شود که آن حس مورد نظر، نرخ فریم و دیگر ویژگی‌ها مثل پیوستگی و نرخ تازه‌سازی و ... همگام نباشند.

در نگاهی که به آینده داریم، حس بهتری که تجربه بازی‌ها منتقل کنند قطعا چیزی است که می‌خواهیم تمرکز بیشتری در پلتفرم داشته باشیم، و نه صرفا طوری باشد که بازی‌ها با پیکسل‌های بیشتری ارائه شوند.

با توجه به این صحبت‌ها، از نگاه اسپنسر عناوین نسل بعد باید بیش از اینکه هدف‌گذاری را به بالاتر بردن رزولوشون تصویری اختصاص دهند، بایستی کاری کنند که حس بهتری را نسبت به عناوین فعلی به بازیکن منتقل کنند. از دید او نیز این حس با نرخ فریم بالاتر، پیوستگی تصاویر بیشتر و ... قابل انجام است که کنسول جدید به خاطر قدرت سخت‌افزاری بیشتر، امکان آن را فراهم می‌کند.

کنسول ایکس‌باکس سری ایکس، گرچه به صورت یک تیزر ویدیویی کوتاه معرفی شده است، با این حال مشخصات دقیق سخت‌افزاری آن روشن نیست و باید منتظر خبرهای تکمیلی در این زمینه بود. این کنسول قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.