نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 09 اسفند 1398
ساعت 18:00

با ریبوت Xbox Series X نیز ویژگی Quick Resume قابل استفاده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ ویژگی جدید Quick Resume که اخیرا برای کنسول Xbox Series X معرفی شد، حتی پس از ریبوت کردن کامل دستگاه هم قابل استفاده است.

مایکروسافت در گزارشی جدید که مدتی پیش منتشر شد، تعدادی دیگر از ویژگی‌ها و سرویس‌های جدید Xbox Series X را معرفی کرد که یکی از آن‌ها، قابلیتی تحت عنوان «Quick Resume» است. این قابلیت، به بازیکن اجازه متوقف کردن گیم‌پلی بازی خود در هر زمان، اجرای بازی دیگر و مجددا همین فرایند و ادامه دادن بازی قبل را می‌دهد. با کمک این ویژگی، بازیکن می‌تواند به شکل همزمان چند بازی متفاوت را دنبال کرده و به سرعت میان یکدیگر سوییچ کند.

پیرامون قابلیت Quick Resume، اخیرا Larry Hryb از مایکروسافت که در میان طرفداران با عنوان میجر نلسون شناخته می‌شود، در اپیزود جدید پادکست Major Nelson با جیسون رونالد کارگردان واحد مدیریت برنامه‌ریزی ایکس‌باکس صحبت‌های تازه‌ای را درباره کنسول بعدی مایکروسافت انجام داده است. در این برنامه، رونالد توضیح داده که گرچه همین حالا نیز بازیکنان از قابلیت Quick Resume استفاده می‌کنند، ولی در کنسول جدید به خاطر استفاده از حافظه‌های SSD، امکان انجام این کار به شکل همزمان و برای چند بازی مختلف نیز میسر است. یعنی بازیکنان به سرعت و به شکل آنی، می‌توانند بین چند بازی اخیر که متوقف کردند سوییچ کرده و پیشرفت خود در بازی موردنظر را دنبال کنند.

در ادامه این صحبت، میجر نلسون نیز گفت که او نیز این ویژگی را امتحان کرده و متوجه موضوعی شده که صحبت از آن احتمالا می‌تواند برای او دردسرساز باشد. او در این زمینه گفت:

یک چیز که من متوجه آن شدم، این بود که در آزمایشگاه وقتی داشتم در این کنسول بازی می‌کردم من مرتب میان چند بازی مختلف سوییچ کرده و بازی‌ها را به سرعت از نقطه‌ای که متوقف کرده بودم پیگیری می‌کردم. ولی بعد از این من برای دریافت یک بروزرسانی سیستمی مجبور به ریبوت کردن کامل دستگاه شدم. وقتی هم که برگشتم، من همان بازی را مجددا از نقطه‌ای که متوقف شده بود پیگیری کردم. پس معلوم شد که ویژگی حتی درصورت ریبوت کامل سیستم هم حفظ می‌شود و در مراجعه بعد قابل استفاده است. این شگفت‌انگیز بود.

پس از این، رونالد نیز این توانایی را تایید کرد و گفت که «چنین چیزی پیش‌بینی شده و واقعا سخت است که بازیکنان پس از تجربه Quick Resume در Xbox Series X به سراغ کنسول‌های قدیمی‌تر بروند.» لازم به ذکر است که این ویژگی در کنار سایر قابلیت‌ها نظیر انجام بازی بدون صفحات لودینگ، واقعا تجربه سریع و جدیدی را در اختیار بازیکنان می‌گذارد. مایکروسافت، طبق اعلام قبلی این کنسول جدید خود را از تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای جهانی می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.