نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 10 اسفند 1398
ساعت 09:00

موعد برگزاری GDC 2020 رسما به تعویق افتاد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به دنبال انصراف بسیاری از شرکت‌ها از حضور در GDC 2020، مسئولان برگزاری این رویداد تصمیم به تعویق برگزاری آن گرفتند.

مسئولان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی 2020 (Game Developers Conference یا GDC) اخیرا اعلام کردند که برگزاری این رویداد در تاریخ اعلام شده قبلی لغو شده و به جای آن، رویداد قرار است در زمان دیگری برگزار شود. این خبر پس از این منتشر شده که بسیاری از شرکت‌ها و بازیسازان صنعت گیم، در طول چند هفته اخیر اعلام کردند که به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا تصمیم به لغو مشارکت خود در GDC 2020 گرفتند. گفتنی است که رویداد GDC از مهم‌ترین همایش‌های سالانه‌ای است که در صنعت گیم برگزار می‌شود و جایی است که بازیسازان و ناشران، در اوایل هر سال میلادی برای بحث و به اشتراک گذاری تجربیات و تکنولوژی‌های جدید دور یکدیگر جمع می‌شوند. برگزارکنندگان رویداد امسال GDC درباره تصمیم اخیر خود چنین گفته‌اند:

پس از مشاوره‌ها و بحث‌های نزدیکی که با شرکایمان در کل صنعت بازی‌سازی و جامعه‌های مرتبط با آن در سراسر جهان داشتیم، تصمیم سختی گرفتیم و به این ترتیب برگزاری رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در ماه مارس را به تعویق انداختیم... با توجه به اینکه در طول سال گذشته مشغول آماده‌سازی کامل خود برای برگزاری رویداد و هماهنگی با هیئت‌های مشاوره، سخنگویان و شرکای خود در این رویداد بودیم، واقعا از اینکه نمی‌توانیم امسال در موعد مقرر میزبانی رویداد را انجام دهیم ناراحت و ناامید هستیم... ما البته کاملا قصد برگزاری کامل رویداد در ادامه سال و در تابستان جاری را هم داریم و با توجه به مشاوره‌ها و صحبت با شرکای خود، اطلاعات تکمیلی از زمان جدید برگزاری رویداد و برنامه‌های خودمان را در طول هفته‌های پیش رو منتشر می‌کنیم.

مسئولان برگزاری رویداد، اعلام کردند که همچنان امکان برگزاری برخی جلسات و پرزنتیشن‌ها را در تاریخ قبلی و البته به صورت آنلاین و از طریق کانال رسمی یوتیوب فراهم می‌کنند. به علاوه برخی رویدادهای دیگر نظیر Independent Games Festival و جوایز Game Developers Choice Awards هم در تاریخ قبلی و به شکل لایواستریم برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است که با توجه به پیدا کردن ابعاد جهانی شیوع ویروس COVID-19 یا کرونا که ابتدا در یکی از استان‌های چین دیده شد، شرکت‌ها و استودیوهای بزرگی نظیر سونی، مایکروسافت، اپیک گیمز، کوجیما پروداکشنز، فیسبوک، الکترونیک آرتز و ... برنامه‌های خود برای شرکت در رویدادهایی نظیر GDC 2020 را لغو کرده بودند. با در نظر گرفتن عدم حضور بسیاری از بازیگران اصلی صنعت گیم در این رویداد، تصمیم به لغو آن به نظر منطقی می‌رسد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.