نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 13 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

رویداد به تعویق افتاده GDC به شکل کاملا آنلاین برگزار خواهد شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ درحالی که برگزاری رویداد GDC 2020 به دلیل بحران کرونا به تابستان موکول شده بود، اخیرا اعلام شده که در این موعد نیز رویداد به صورت کاملا دیجیتال برگزار می‌شود.

رویداد تخصصی Game Developers Conference یا GDC، همایش‌های تخصصی با محوریت بازیسازان و توسعه‌دهندگان است که به شکل مرتب در اوایل هر سال میلادی برگزار می‌شدند. رویداد امسال GDC، البته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و مسئولان برگزاری، اعلام کردند که به جای لغو کامل تصمیم دارند تا رویداد را با تاخیر در اواسط تابستان برگزار کنند. پیرامون برگزاری این رویداد که حالا در ماه آگوست - اواسط مرداد برگزار می‌شود، اخیرا فاش شده که با توجه به شرایط کنونی و به دلیل ادامه‌دار بودن بحران کرونا، این رویداد نیز به صورت کاملا دیجیتال و آنلاین برگزار خواهد شد.

پس از اعلام تعویق GDC به تابستان، مشخص شد که برگزارکنندگان قصد دارند در یک بازه زمانی کوتاه‌تر یعنی روزهای ۴ تا ۶ آگوست (۱۴ تا ۱۶ مرداد ۹۹) این رویداد را برگزار کنند که حالا این برنامه نیز دچار تغییر شده است. گفتنی است که رویدادهای بزرگ دیگری نظیر E3 به صورت کامل لغو شده و در سال ۲۰۲۰ برگزار نخواهند شد، اما برخی رویدادهای دیگر نظیر Gamescom نیز هستند که قرار است به صورت کاملا دیجیتال و آنلاین نمایش پیدا کنند.

همان‌طور که اشاره شد، محوریت و تمرکز در رویدادهای GDC پیرامون بازیسازان است و به صورت سنتی، GDC به عنوان یک رویداد خبری با محوریت مشتریان و بازیکنان درنظر گرفته نمی‌شود. تا پیش از به تعویق افتادن GDC 2020، حضور و سخنرانی تعدادی از بازیسازان شناخته شده نظیر هیدئو کوجیما تایید شده بود. باید دید که برگزارکنندگان این رویداد، چه برنامه‌هایی برای اجرای آنلاین و دیجیتال آن دنبال خواهند کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.