نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 02 اسفند 1398
ساعت 09:00

پلی‌استیشن به خاطر ویروس کرونا در GDC 2020 نیز شرکت نمی‌کند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اندکی پس از اعلام عدم حضور در رویداد PAX East، سونی حالا از شرکت در GDC نیز به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا انصراف داده است.

براساس اطلاعیه سونی، پلی‌استیشن در رویداد مهم توسعه‌دهندگان بازی یا Game Developers Conference سال ۲۰۲۰ مشارکت نخواهد کرد. این خبر که اندکی پس از اعلام عدم حضور سونی در PAX East به خاطر نگرانی از ویروس کرونا منتشر شده، بیانیه مشابهی با اطلاعیه قبلی نیز دارد که به خاطر لغو مشارکت در رویداد اظهار ناراحتی شده و ذکر شده که از آنجایی که سلامت کارکنان شرکت بالاترین میزان اهمیت را برای سونی دارد، پلی‌استیشن در GDC 2020 نیز شرکت نخواهد کرد و امیدوارند که در رویدادهای بعدی GDC حاضر باشند.

با در نظر گرفتن انتشار پیاپی این خبرها و این واقعیت که اکثریت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، در آسیای شرقی و به خصوص کشور مبدا یعنی چین بوده و ویروس هرگز آن تاثیر در شرق آسیا را در کشورهای غربی نداشته، و همچنین این نکته که بسیاری از شرکت‌ها و بازیسازان همچنان طبق برنامه قبلی قصد شرکت در رویدادهای PAX East و GDC را هم دارند، حالا برخی طرفداران و فعالان صنعت بازی را از تصمیمات اخیر سونی متعجب کرده است. گفتنی است که ویروس کرونا که علائم مشابهی با آنفلوآنزا دارد، حدود دو ماه پیش در چین مشاهده شد و در این فاصله کوتاه، بیش از ۷۵ هزار نفر را آلوده و باعث مرگ حدود ۲۰۰۰ مبتلا نیز شده است که البته اکثریت موارد مرتبط با این آمارها مربوط به کشور چین هستند، و به خاطر قوانین قرنطینه جاری در چین، موارد ابتلا و مرگ در خارج از چین بسیار اندک بوده است.

پیرامون تصمیمات سونی و لغو حضور کامل پلی‌استیشن در رویدادهای بزرگ صنعت بازی که یکی پس از دیگری اعلام می‌شود، البته ذکر این نکته هم مهم است که ممکن است این شرکت به خاطر مرکزیت خود در شرق آسیا و ژاپن، نگرانی‌های کاملا منطقی خصوصا از نظر مسافرت‌ها از مبدا شرق به این رویدادها نیز داشته باشد. به علاوه، فیسبوک و هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت یعنی Oculus Quest نیز به دلیل مشابه از مشارکت در GDC انصراف داده‌اند. ذکر این نکته نیز ضروری است که شیوع ویروس کرونا در چین، در دیگر بخش‌ها نیز به صنعت بازی آسیب وارد کرده و جدای از احتمال کمبود کنسول‌های Nintendo Switch در بازارهای جهانی، احتمال بروز مشکل و کمبود کنسول‌های نسل بعدی PS5 و Xbox Series X در زمان عرضه آن‌ها در اواخر سال ۲۰۲۰ نیز مطرح بوده است که همگی، ناشی از تاثیرات بسیار مخرب شیوع ویروس کرونا در کشور چین هستند.

جدای از چین، کشورهای دیگر شرق آسیا نیز به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا قوانین سختی برای پرواز به مقصدهای غربی وضع کردند که همین موضوع نیز برای سونی، می‌تواند دلیل مهمی برای لغو حضور در رویدادهای نزدیک صنعت بازی باشد. در هر صورت برای سونی که امسال قصد عرضه کنسول‌های بازی جانشین پلی‌استیشن 4 را دارد، عدم حضور در این رویدادها می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد؛ خصوصا اینکه آن‌ها مشابه دوره گذشته، در رویداد E3 2020 هم حضور نخواهند داشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.