نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 28 فروردين 1399
ساعت 18:00

رویداد Gamescom 2020 احتمالا فقط به صورت دیجیتالی برگزار می‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا، به نظر می‌رسد که برگزاری رویداد گیمینگی Gamescom 2020 نیز با محدودیت مواجه شده است.

از هفته‌های اولیه شروع سال جدید میلادی 2020، به تدریج خبرها یکی پس از دیگری از لغو شدن یا به تعویق افتادن رویدادهای بزرگ صنعت بازی منتشر شده است. تاکنون بسیاری از رویدادها، گردهمایی‌ها و کنفرانس‌هایی که هر ساله به شکل مرتب برگزار می‌شدند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جهان با مشکل مواجه بودند. درحالی که گزارش عدم برگزاری یا تعویق بسیاری از این رویدادها نظیر GDC یا E3 وجود داشته است، اما یک رویداد گیمینگ بزرگ نیز در هر سال برگزار می‌شود که تاکنون خبر مشابهی درباره آن منتشر نشده بود.

رویدادهای سالانه Gamescom که هر سال در کشور آلمان برگزار می‌شود، در سال ۲۰۲۰ نیز شاهد برگزاری دوره دیگری خواهد بود و گمانه زنی‌های زیادی از عدم برگزاری آن در سال جاری، به خاطر بحران جهانی شیوع ویروس کرونا وجود داشته است. پیرامون برگزاری Gamescom 2020، حساب توییتری رسمی این رویداد اخیرا در یک پست جدید اشاره کرده به خاطر قانون ممنوعیت سراسری برگزاری همایش‌های بزرگ که در کشور آلمان و تا اواخر تابستان  وضع شده است، به نظر می‌رسد که Gamescom 2020 شامل یک رویداد حضوری و فیزیکی نخواهد بود و مسئولان احتمالا این رویداد را فقط به صورت دیجیتال برگزار می‌کنند.

درحالی که هنوز بسیاری از اطلاعات در زمان فعلی نامشخص هستند، ممنوعیت سراسری که در سطح کشور تا پایان آگوست برای برگزاری رویدادهای بزرگ وضع شده، در برنامه‌ریزی صورت گرفته برای Gamescom 2020 نیز تداخل ایجاد کرده است. به این ترتیب برگزاری gamescom 2020 قطعا به صورت دیجیتال برگزار خواهد شد. ما به زودی اطلاعات تکمیلی را در این زمینه منتشر خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که Gamescom بزرگ‌ترین همایش گیمینگی در سطح قاره اروپا است که به خاطر حضور اکثر ناشران و بازی‌سازان جهانی، به یکی از رویدادهای اصلی گیمینگ در تقویم سالانه این صنعت تبدیل شده است. گفتنی است که عدم برگزاری رویداد به شکل فیزیکی، با توجه به شیوع ویروس COVID-19 در سطح جهان و پیگیری قوانین قرنطینه در بسیاری از نقاط جهان مسئله چندان سورپرایزکننده‌ای نیست.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.