نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 14 ارديبهشت 1399
ساعت 15:00

در AC Valhalla یکی از موارد مورد انتقاد در Odyssey حذف شده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با تایید کارگردان خلاق Assassin's Creed Valhalla، بازیکنان این بازی می‌توانند بدون وقفه محتواهای در دسترس بازی را تجربه کنند.

Ashraf Ismail کارگردان خلاق بازی بعدی سری اساسینز کرید یعنی Assassin's Creed Valhalla، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که بازیکنان برای تجربه محتواهای بازی آزادی عمل بسیار بالاتری خواهند داشت. به طور مشخص، او اشاره کرده که سازندگان قصد داشتند تا بازی را تا جایی متوازن کنند که بازیکنان بتوانند بدون وقفه، صرفا به تجربه محتواهایی که مایل هستند، بپردازند و این شامل کوئست‌های اصلی، کوئست‌های فرعی، فعالیت‌های جانبی، Raidها و ... هم می‌شود.

Assassin's Creed Valhalla یکی دیگر از نسخه‌های سری اساسینز کرید است که بازیکن را به دوره تاریخی خاصی می‌برد. در این بازی، بازیکن در عصر وایکینگ‌ها کنترل شخصیت اصلی را بر عهده دارد و مشابه دو بازی قبلی سری یعنی Odyssey و Origins، این شامل گردش در نقشه‌ای بسیار بزرگ با انبوهی فعالیت قابل انجام است. نکته‌ای که اکثرا درباره دو بازی قبلی مورد انتقاد بود، این بود که بازیکن در حین تجربه مراحل اصلی، نیاز به رسیدن به لول یا سطح خاصی پیدا می‌کرد. این موضوع باعث می‌شد تا بازیکن پیگیری خط داستانی را متوقف کند تا با انجام کوئست‌های فرعی یا دیگر فعالیت‌های دنیای بازی، لول خود را به سطح مورد نظر برای دنبال کردن خط داستانی اصلی برساند. با توجه به اظهارات اخیر کارگردان بازی، این مورد دیگر در بازی Valhalla وجود ندارد و بازیکنان می‌توانند بدون توقف برای کسب لول، آیتم و اسلحه خاص، صرفا فعالیت‌های موردعلاقه خود را پیگیری کنند. Ismail در این رابطه گفت:

هدف تیم ما صرفا این بود که به بازیکنان این اجازه را بدهیم که هر محتوایی که تمایل داشته باشند را بازی کنند. در این بازی، حالا واقعا به عهده خود بازیکن است که تصمیم بگیرد محتواهای قابل بازی را چطور تجربه کند.

به این ترتیب، بازیکنانی که مایل هستند فقط خط داستانی اصلی بازی را پیگیری کنند، می‌توانند بدون وقفه برای کسب لول و ... مراحل را دنبال کنند، یا برخی دیگر اگر تمایل داشته باشند که بیشتر در دنیای بازی گردش کرده و فعالیت‌هایی نظیر گسترش کلونی، هجوم به قعله‌ها و پایگاه‌ها و ... را تجربه کنند نیز این آزادی عمل را داشته باشند. همچنین در صورتی که این نوع گیم‌پلی به خوبی پیاده‌سازی شود، بازیکنان احتمالا در هر حالت در مراحل خاصی قرار می‌گیرند که برای آشنایی بیشتر با فرهنگ وایکینگ، فعالیت‌های جانبی‌تری نظیر هجوم‌ها، رقابت‌های داخل کلونی و ... را به صورت مراحل آموزشی یا به عنوان مراحل اصلی تجربه کنند. در این صورت، امکان تجربه بسیاری از محتواهای قابل انجام با ضرباهنگ متمرکزتر و متناسب با نحوه بازی هر بازیکن به وجود می‌آید.

Assassin’s Creed Valhalla در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی و گوگل استیدیا و در ادامه برای پلتفرم‌های نسل نهمی Xbox Series X و همچنین PS5 نیز منتشر خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.