نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 26 ارديبهشت 1399
ساعت 12:00

Mafia Definitive Edition در واقع یک بازسازی کامل محسوب می‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ 2K و استودیو Hangar 13 مشغول کار روی عرضه سه بازی سری مافیا در قالب Mafia Trilogy و عرضه آن برای پلتفرم‌های کنونی هستند.

طرفداران سری مافیا، پس از مدتی شایعه در خصوص احتمال عرضه هر سه بازی این سری در قالب یک پکیج سه‌گانه به نام «Mafia Trilogy»، به تازگی شاهد تایید شدن این گمانه‌زنی‌ها بودند. 2K و استودیو Hangar 13 در این زمینه البته در روز ۱۹ می (۳۰ اردیبهشت) به صورت رسمی از این بازی رونمایی می‌کنند. پیرامون این سه‌گانه، اخیرا تیزر جدیدی منتشر شده که مربوط به بازی اول سری یعنی Mafia 1 (عرضه سال ۲۰۰۲) است و با توجه به کیفیت بازی، به نظر نمی‌رسد که صرفا یک نسخه ریمستر شده برای پلتفرم‌های جدید باشد؛ در واقع این نمایش احتمالا اشاره به این موضوع دارد که بازی به شکل کامل بازسازی یا ریمیک شده است.

بازی Mafia 1 که اولین بار در سال ۲۰۰۲ برای PS2، ایکس‌باکس و پی‌سی منتشر شد، داستان یک راننده تاکسی به نام Tommy Angelo را دنبال می‌کرد که در میانه جنگی بین گروه‌های خلافکار مافیایی قرار گرفته بود و این کاراکتر رفته رفته به یک قاتل مشهور برای یکی از گروه‌های مافیایی تبدیل می‌شود. بازی در زمان خود با نقدهای مثبتی مواجه شد و با توجه به فروش مناسبی که داشت، 2K را متقاعد به ساخت بازی‌های بعدی کرد. با توجه به این پیش‌زمینه، خبر عرضه نسخه ریمیک این بازی خبر جذابی برای طرفداران محسوب می‌شود.

گفتنی است که تاکنون سه بازی از سری مافیا منتشر شده که هر بازی هم متعلق به یک نسل از کنسول‌های بازی بوده است. آخرین بازی که از سری منتشر شد یعنی Mafia 3، گرچه برای پلتفرم‌های کنونی در دسترس قرار دارد و البته فروش مناسبی را هم کسب کرده بود، با این حال این بازی به خاطر مشکلات فنی پرشمار با نقدهای منفی هم مواجه بود و بازیکنان تا چند سال پس از عرضه هم از مشکلات فنی و باگ‌های موجود ابراز نارضایتی می‌کردند. در هر صورت خبر عرضه Mafia Trilogy، برای بازیکنانی که قصد دارند تجربه کم‌نقص‌تری از این بازی را تجربه کنند هم می‌تواند خوشحال کننده باشد.

2K پیش از این ساخت نسخه چهارم این بازی را هم تایید کرده بود که البته هنوز تاریخ عرضه مشخصی از آن اعلام نشده است. با توجه به اینکه این یک فرنچایز سودآور برای ناشر بوده، آن‌ها با عرضه نسخه‌های مدرن‌شده قبلی برای پلتفرم‌های جدیدتر می‌توانند نظر طرفداران را تا موعد عرضه بازی Mafia 4 جلب کنند. پیرامون سه‌گانه Mafia Trilogy نیز گرچه پیش از این تاریخ ۲۸ آگوست (۷ شهریور) به عنوان موعد عرضه شایعه شده بود، ولی تاریخ عرضه بازی هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.