نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 03 خرداد 1399
ساعت 12:00

محتواهای جانبی Assassin’s Creed Valhalla پرجزئیات و عمیق هستند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته کارگردان خلاق Assassin’s Creed Valhalla، این بازی مراحل و محتواهای جانبی زیادی دارد که از نظر داستانی عمیق و واقع‌گرایانه هستند.

سری بازی‌های جهان‌باز و اکشن ماجراجویی Assassin’s Creed مسیر طولانی را طی کردند تا به فرمول متفاوتی نسبت به عناوین قدیمی‌تر دست یافتند. دو بازی قبلی این سری یعنی Assassin’s Creed Origins و Odyssey تبدیل به تجربه‌ای نقش‌آفرینی یا RPG شدند و دنیای بسیار بزرگ آن‌ها که در دو بازی، درواقع بازسازی دو کشور مصر و یونان باستان بود، از نظر محتواهای پراکنده در دنیاهای خودشان نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشتند. درواقع بسیاری از بازیکنان برای تکمیل خط داستانی اصلی بازی و همچنین مراحل و محتواهای جانبی این دنیاها، حتی تا بیش از ۱۰۰ ساعت نیز وقت صرف می‌کردند. با توجه به صحبت‌های اخیر، به نظر می‌رسد که بازی بعدی سری یعنی Assassin’s Creed Valhalla، که این بار دو کشور انگلستان و بخشی از نروژ را به عنوان دنیای قابل اکتشاف ارائه می‌کند نیز محتواهای جانبی فراوانی دارد.

اشرف اسماعیل کارگردان خلاق بازی Assassin’s Creed Valhalla، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که گرچه پیگیری مراحل اصلی و جانبی در این بازی با رویکردی کمی متفاوت‌تر دنبال شده و برای مثال حالا بازیکنان می‌توانند بدون وقفه فقط مراحل اصلی را دنبال کنند، ولی محتواهای جانبی که در بازی وجود دارد همچنان بسیار متنوع و از جهات زیادی عمیق است.

ما باید اطمینان حاصل می‌کردیم که بازیکنان وقتی این بازی را تجربه می‌کنند، به معنای واقعی کلمه در حال و هوای عصر قرون وسطی انگلیس قرار بگیرند. بخش‌های مختلف این کشور در آن عصر، شرایط متفاوتی را از جهات مختلف نظیر باورها، عقاید، سبک زندگی و ... داشتند و ما این واقعیات را باید در دنیای بازی پیاده می‌کردیم. ما این موارد را از طرفی دیگر به صورت دقیق پیاده کردیم و واقعا دوست داریم تا توسط بازیکنان کشف شوند. بسیاری از این موارد هم به صورت مراحل و محتواهای جانبی هستند که انتخابی هستند. در هر صورت بسیاری از این محتواها، از نظر داستانی هم روایت عمیقی خواهند داشت و [گرچه حالت انتخابی دارند] ما آن‌ها را قرار دادیم تا بازیکنان آن‌ها را ببینند.

پیرامون این بازی، در خبرهای اولیه دیده شد که ۱۵ استودیو مختلف و جهانی یوبی‌سافت در تولید بازی، با استودیو اصلی یعنی یوبی‌سافت مونترال همکاری داشتند. اسماعیل در این زمینه نیز گفت:

همان‌طور که می‌دانید، در این بازی استودیوهای بسیار زیادی با ما همکاری کردند. با این حال هدف اصلی ما برای این عنوان، این بود که بازی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و یکتای خودش را داشته باشد. این بود که به زمانی که بازیکن صرف تجربه بازی می‌کند احترام گذاشته شود و رمز و رازها و پازل‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا کشف و حل کنند. من اینجا می‌خواهم کمی کلی‌تر بگویم که غیر از این رمز و رازها و پازل‌ها، موارد مرموز بسیار بزرگ‌تری هم وجود دارند، یا پازل‌های بزرگ‌تری هم وجود دارند که بایستی کشف شوند و در پس پرده آن‌ها هم اسرار واقعا جذابی نهفته است.

بازی اساسینز کرید والهالا، قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ برای پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس‌باکس وان و سری ایکس، پی‌سی و گوگل استیدیا منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.