نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 07 خرداد 1399
ساعت 18:00

صحبت‌های کارگردان Ghost of Tsushima درباره منابع الهام ساخت بازی

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته کارگردان بازی Ghost of Tsushima، دو بازی Red Dead Redemption 1 و Zelda: Breath of the Wild از منابع الهام ساخت این بازی بودند.

بازی بعدی استودیو ساکر پانچ، احتمالا آخرین بازی بزرگ انحصاری پلی‌استیشن 4 یعنی Ghost of Tsushima است که کم‌تر از یک ماه با عرضه فاصله دارد. وقایع این بازی، در یک جزیره با دنیایی جهان‌باز و در عصر ژاپن فئودالی اتفاق می‌افتد و سازندگان وعده یک بازی شدیدا داستان‌محور را هم داده‌اند. پیرامون این بازی، اخیرا نیت فاکس کارگردان Ghost of Tsushima گفته که منبع اولیه الهام‌گیری برای ساخت این بازی، عنوان Red Dead Redemption 1 بوده است.

می‌توانم بگویم که اولین منبع الهام‌گیری ما برای ساخت این بازی، Red Dead Redemption 1 (و نه Red Dead 2) بوده است. چون سازندگان آن بازی، موفق به کار بسیار خارق‌العاده‌ای در حیات بخشیدن به رویای قرار گرفتن در نقش یک قانون‌شکن شده بودند. افق کلی دنیای آن بازی، طرز صحبت کردن مردم با شما، نوع راه رفتن شخصیت، همه این‌ها باعث می‌شدند تا شما بتوانید آن هویت را پیدا کنید. به همین ترتیب هم من معمولا برای اینکه درباره بازی خودمان صحبتی کنم تا دیگران مشتاق تجربه آن شوند، اشاره می‌کنم که تصور کنید این بازی فرمت مشابهی با Red Dead 1 را دارد.

پس از این، فاکس درباره یک منبع الهام دیگر برای ساخت بازی Ghost of Tsushima هم صحبت کرد. به گفته این کارگردان، بازی سال ۲۰۱۷ نینتندو سوییچ یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نیز یکی دیگر از منابع الهام سازندگان، در فرایند دنیاسازی بازی گوست آو سوشیما بوده است.

وقتی ما درحال تولید این بازی بودیم، بازی نظیر Breath of the Wild عرضه شده بود که موفق شد تا یک کار فوق‌العاده را در زمینه ایجاد حس کنجکاوی و تشویق کردن بازیکنان برای گردش آزادانه در دنیای خود ارائه دهد. ما هم همیشه می‌خواستیم که وقتی بازیکنان شروع به تجربه دنیای بازی در جزیره Tsushima کردند، خود را تا جای ممکن در آن دنیا تصور کنند و الهام گرفتن از آن بازی باعث شد تا ما تلاش واقعا بیشتری را داشته باشیم تا چنین تجربه‌ای در Ghost of Tsushima منتقل شود.

بازی Ghost of Tsushima قرار است در روز ۱۷ جولای (۲۷ تیر) به صورت انحصاری پلی‌استیشن 4 منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.