نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 12 خرداد 1399
ساعت 15:00

به گفته رئیس پلی‌استیشن هزینه ساخت بازی‌های PS5 اندکی بیشتر است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان رئیس پلی‌استیشن، معتقد است که بازی‌های نسل بعدی به توسعه‌دهندگان و هزینه ساخت بیشتری احتیاج دارند.

دو کنسول بازی نسل جدید PlayStation 5 و Xbox Series X ا چند ماه دیگر و در اواخر سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شوند. پیرامون PS5، سونی تاکنون اطلاعات مختلفی را منتشر کرده و اولین رویداد تبلیغاتی این پلتفرم با محوریت نمایش بازی‌های قابل اجرا روی آن نیز تا چند روز دیگر پخش خواهد شد. درمجموع با توجه به مشاهده محدودیت‌های کنونی PS4، و همزمان عرضه شدن چندین بازی بسیار بزرگ و با کیفیت برای آن در طول چند سال اخیر، انتظار می‌رود که عناوین نسل بعدی پلی‌استیشن از نظر محتوا و کیفیت نیز جهش قابل توجهی را درمقایسه با بازی‌های فعلی داشته باشند. پیرامون توسعه بازی برای PS5، اخیرا جیم رایان رئیس پلی‌اسیتشن گفته که باور دارد تولید این بازی‌ها، از دو جهت یعنی هزینه کلی ساخت و همچنین تعداد کارمندان شاغل روی پروژه‌ها، اندکی نسبت به فرایند ساخت بازی‌های فعلی رشد خواهد داشت.

فکر می‌کنم که تا جایی که تکنولوژی این اجازه را از نظر گرافیکی می‌دهد، تا بازی‌ها بیشتر و بیشتر به واقعیت و دنیای واقعی نزدیک شوند، ساختن این قبیل بازی‌ها به مقداری منابع انسانی و مالی بیشتر نیاز پیدا می‌کنند. احتمالا این موضوع خودش را در افزایش بودجه ساخت نشان می‌دهد. با این حال فکر نمی‌کنم که این یک افزایش خیلی شدید باشد.

سونی در گذشته گفته بود که تمایل دارد در نسل بعد، شاهد انتقال نسلی سریع‌تری به نسبت نسل‌های قبل باشد. به گفته رایان، این اتفاق باعث می‌شود تا کنسول‌های بازی جدید خریداری شده توسط بازیکنان، مدت زمان بیشتری مولد باشد و بازی‌سازان هم برای مدت طولانی‌تری امکان سودآوری داشته باشند. او همچنین اشاره کرده که اگر سونی بتواند از نظر افزایش دادن بودجه، خود را با ضرباهنگ پیشرفت بازی‌ها هماهنگ کند، آن وقت صنعت گیم نیز می‌تواند به موفقیت و رونق خود ادامه دهد.

درحالی که دو کنسول جدید پلی‌استیشن و ایکس‌باکس در اواخر سال جاری میلادی عرضه می‌شوند، هنوز برخی اطلاعات کلی پیرامون آن‌ها فاش نشده که برای مثال، هنوز مشخص نیست که قیمت این سیستم‌های جدید چه میزان است. باید دید که افزایش هزینه ساخت بازی‌های نسل بعد، می‌تواند به بیشتر شدن قیمت خرید آن‌ها توسط مصرف‌کننده منجر شود یا خیر.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.