نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 12 خرداد 1399
ساعت 18:00

بر اساس یک گزارش غیررسمی معماری PS5 بهترین در تاریخ کنسول‌ها است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس ادعای یک اینسایدر و خبرنگار شناخته شده صنعت گیم، برخی از بازیسازان معماری سخت‌افزاری PS5 را بهترین در تاریخ کنسول‌ها می‌دانند.

عرضه کنسول‌های نسل نهمی در اواخر سال ۲۰۲۰، پرحاشیه‌ترین و داغ‌ترین موضوع صنعت گیم در طول ماه‌های اخیر بوده است. در این بین سونی با معرفی مدل جدید و نسل بعدی پلی‌استیشن یعنی PlayStation 5، از برخی جهات استراتژی‌های متفاوتی را به نسبت رقیب خود یعنی مایکروسافت و Xbox Series X در پیش گرفته است. به طور کلی، PS5 و Xbox Series X گرچه از نظر توان پردازشی بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، ولی درباره PS5، یک ویژگی یعنی حافظه SSD فوق‌العاده سریع‌تر باعث شده تا این کنسول تحسین‌های گسترده‌تری را دریافت کند.

پیرامون تحسین‌های توسعه‌دهندگان از PS5، اخیرا جف گراب خبرنگار GamesBeat و VentureBeat که به عنوان یکی از اینسایدرهای قابل اعماد صنعت گیم شناخته می‌شود، در اظهارنظری گفته که در صحبت با بسیاری از بازی‌سازان صنعت گیم، شاهد ادامه تحسین‌های آن‌ها از طراحی و معماری سخت‌افزاری PS5 بوده است، به طوری که برخی حتی این معماری سخت‌افزاری کنسول جدید را «بهترین معماری سخت‌افزاری در تاریخ کنسول‌های بازی» دانسته‌اند.

گفتنی است که گراب در کنار جیسون شرایر، از معدود ایسنایدرهایی بودند که از مدت‌ها پیش وعده پخش اولین رویداد PS5 در اوایل ژوئن را می‌دادند؛ موضوعی که سرانجام تایید شد و رویداد اختصاصی PS5 با محوریت بازی‌های این کنسول، در روز ۴ ژوئن پخش خواهد شد. پیرامون معماری سخت‌افزاری PS5، این کنسول از بسیاری جهات از واحدهای سخت‌افزاری مشابهی نظیر CPU و GPU با کنسول رقیب بهره می‌گیرد؛ موضوعی که باعث نزدیک شدن هرچه بیشتر این دو کنسول از نظر توان خروجی می‌شود. با این حال براساس توضیحات مارک سرنی در جریان معرفی مشخصات سخت‌افزاری PS5، سونی توجه بسیار ویژه‌تری را به موضوع حافظه ذخیره‌ساز SSD اختصاص داده است. حافظه SSD کنسول PS5، برخلاف کنسول رقیب که از سرعت انتقال داده مشابهی با SSDهای پرسرعت کنونی بازار استفاده می‌کند، در PS5 این سرعت می‌تواند تا ۱۰۰ برابر سریع‌تر از سرعت انتقال داده در PS4 باشد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که این برتری تا چه میزان می‌تواند باعث تفاوت عملکرد PS5 با کنسول رقیب شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.