نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 10 خرداد 1399
ساعت 09:00

رویداد رونمایی از عناوین PS5 رسما توسط سونی تایید شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مطابق گمانه‌زنی‌های قبلی، سونی حالا رسما برگزاری رویداد رونمایی از عناوین PS5 در ۴ ژوئن را تایید کرده است.

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل شرکت Sony Interactive Entertainment اخیرا در یک پست در وبلاگ پلی‌استیشن رسما تایید کرده که سونی، به زودی رویدادی حدودا یک ساعته را با محوریت رونمایی از عناوین قابل بازی روی پلی‌استیشن 5 برگزار می‌کند. لازم به ذکر است که PlayStation 5 کنسول بازی خانگی نسل نهمی سونی، در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود و به گفته رایان، پس از رویداد جاری که کاملا روی بازی‌های PS5 متمرکز است، هنوز اطلاعات و برنامه‌های بیشتری از PS5 در پیش است که در آینده معرفی می‌شوند.

پیش از این، برخی اینسایدرهای شناخته شده صنعت گیم از قبل نیز به برنامه سونی در برگزاری رویداد PS5 در اوایل ژوئن اشاره کرده بودند، گمانه‌زنی‌هایی که حالا رسما تایید شده‌اند. براساس پست جیم رایان، برنامه ذکور با عنوان «The Future of Gaming یا آینده گیمینگ»، قرار است در روز ۴ ژوئن (۱۶ خرداد - ۰۰:۳۰ بامداد به وقت ایران) برگزار شود. به گفته رایان، بازی‌هایی که قرار است برای PS5 عرضه شوند، از بهترین‌های صنعت گیم هستند که توسط استودیوهایی خلاق در سراسر جهان تولید می‌شوند. رایان همچنین گفته که بازی‌هایی که در این رویداد برای نمایش توانایی‌های PS5 معرفی خواهند شد، از استودیوهای بزرگ گرفته تا کوچک و از تیم‌های قدیمی تا جدید را در بر می‌گیرد.

با توجه به اینکه سونی همواره این گونه رویدادها را در نسل‌های قبل به صورت فیزیکی برگزار می‌کرد، امسال این اتفاق به خاطر بحران شیوع کرونا صورت نمی‌گیرد و شرکت قصد برگزاری رویداد به صورت کاملا دیجیتال را دارد. رایان در این رابطه نیز گفته که شرایط موجود، باعث پیدا شدن فرصت فوق‌العاده‌ای شد تا آن‌ها به صورت متفاوتی عمل کنند. با توجه به اینکه رایان وعده رویدادهای بعدی PS5 را هم داده و این موضوع که برنامه جاری فقط روی بازی‌ها متمرکز است، به نظر نمی‌رسد که خود کنسول PlayStation 5 در رویداد ۴ ژوئن رونمایی شود. با این حال، رایان درباره قیمت PS5 گفته که سونی استراتژی «بهترین قیمت‌گذاری ممکن» برای شرکت را در نظر دارد و هنوز نمی‌توان در این رابطه قیمت دقیقی اعلام کرد.

نکته دیگر پیرامون صحبت رایان، این است که او نمایش بازی‌های فرست پارتی در رویداد ۴ ژوئن را نه تایید و نه تکذیب کرد و همان‌طور که گفته شد، این عناوین از استودیوهای بزرگ تا کوچک را در بر می‌گیرد. باید دید که عناوین فرست پارتی و بزرگی که توسط تیم‌های داخلی سونی برای PS5 ساخته می‌شوند، در برنامه بیش از یک ساعته پیش رو نمایش خواهند داشت یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.