نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 10 خرداد 1399
ساعت 12:00

به گفته جیم رایان، بازی‌های PS5 منحصر به فرد و متفاوت خواهند بود

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان رئیس پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای جدید پیرامون بازی‌ها و تجربه متفاوت گیمینگ در PS5 توضیحات تازه‌ای داده است.

سونی اخیرا در جریان یک پست در وبلاگ پلی‌استیشن، رسما برگزاری رویداد دیجیتال و یک ساعته PS5 در روز ۴ ژوئن، با تمرکز روی بازی‌های قابل تجربه روی این پلتفرم را تایید کرد. این خبر، در ادامه چندین ماه گمانه‌زنی و شایعات درباره زمان برگزاری اولین رویداد تبلیغاتی PS5 توسط سونی منتشر شد، کمپانی که البته در تعدادی برنامه دیگر، از برخی ویژگی‌ها و همچنین مشخصات سخت‌افزاری کنسول هم پرده‌برداری کرده بود.

جیم رایان، مدیرعامل و رئیس Sony Interactive Entertainment که مسئولیت توسعه پلتفرم‌های پلی‌استیشن را برعهده دارد، اخیرا در مصاحبه‌ای جدید گفته که قدرت بسیار بالای PS5 و ویژگی‌های خاص آن، امکانات و فرصت‌های بسیار زیادی را در اختیار بازی‌سازان قرار می‌دهد.

ما همواره گفتیم که [در زمینه کنسول‌های بازی] به نسل‌ها اعتقاد داریم. به عقیده ما، وقتی شما همه سختی‌ها و مشکلات تولید یک کنسول نسل جدید را به جان می‌خرید، این کنسول باید حتما از مزایا، ویژگی‌ها و امکاناتی تشکیل شده باشد که در کنسول نسل قبل وجود نداشتند. و این هم از دید ما، به این معنی است که بازیسازان بایستی بازی‌هایی تولید کنند که از حداکثر امکانات و ویژگی‌های کنسول جدید بهره ببرند.

ما به تغییرات نسلی معتقد هستیم، و این می‌تواند کنترلر DualSense باشد، یا تکنولوژی صدای سه‌بعدی، یا روش‌های مختلف جدیدی که می‌توان از SSD بهره گرفت. تصور می‌کنم که وقت آن فرا رسیده تا به جامعه بازیکنان پلی‌استیشن چیزهای جدید و متفاوتی ارائه کنیم؛ چیزهایی که واقعا امکان لذت بردن از آن‌ها تنها روی PS5 وجود دارد.

رایان همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، مجددا تایید کرد که بازی‌های نسل نهمی فرست پارتی و انحصاری PS5 قابل تجربه روی کنسول PS4 نیست، و آن‌ها مایل نیستند تجربه منحصر به فرد این بازی‌ها را به شکلی تنزل یافته عرضه کنند. گفتنی است که سونی، البته قبلا وعده داده بود که اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های PS4 در PS5 هم اجرا می‌شوند.

پلی‌استیشن 5 در جریان تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای جهانی می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.