نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 26 خرداد 1399
ساعت 09:00

روند تست قابلیت Backward Compatibility در PS5 به خوبی پیش می‌رود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته جیم رایان رئیس پلی‌استیشن، فرایند تست کردن قابلیت Backward Compatibility در PS5 با پیشرفت مناسبی جلو می‌رود.

درحالی که مایکروسافت و کنسول نسل بعدی Xbox Series X، وعده پشتیبانی از همه بازی‌های Xbox One و برخی از بازی‌های Xbox 360 و Xbox در این کنسول نسل نهمی را داده‌اند، سونی تاکنون فقط پشتیبانی از «اکثریت قریب به اتفاق» بازی‌های PS4 در PS5 را تایید کرده است. به این ترتیب قابلیت Backward Compatibility در پلی‌استیشن 5 تنها محدود به بازی‌های PS4 خواهد بود که در این خصوص هم، این شامل تمامی بازی‌های پلی‌استیشن 4 نمی‌شود. مارک سرنی به عنوان معمار ارشد سخت‌افزاری پلی‌استیشن، پیش از این گفته بود که سونی مورد به مورد بازی‌های PS4 را در PS5 تست می‌کند که این تست‌ها نیز عمدتا بدون مشکل بوده است.

جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن اخیرا در مصاحبه‌ای پیرامون این قابلیت مورد سوال قرار گرفته است. به گفته رایان، سونی همچنان مشغول تست کردن مورد به مورد اجرای بازی‌های PS4 در PS5 است که این شامل تست کردن بیش از 4000 بازی موجود در کتابخانه PS4 می‌شود.

ما این موضوع را قبلا هم گفته بودیم که PS5 طوری طراحی شده که عناوین PS4 را هم اجرا کند. فرایندی که ما دنبال می‌کنیم با همکاری ناشران و بازی‌سازان دیگر است تا عناوین آن‌ها که در کتابخانه با بیش از 4000 بازی PS4 است، مورد تست قرار بگیرند. ما از پیشرفتی که در این پروسه شکل گرفته خوشحال هستیم.

انتظار می‌رود که همه عناوین انحصاری و داخلی سونی برای PS4، بدون مشکل بر روی PS5 نیز قابل تجربه باشد. پیرامون تست کردن مورد به مورد بازی‌ها، سرنی قبلا گفته بود که آن‌ها این فرایند را با 100 بازی برتر PS4 از نظر ساعات تجربه توسط بازیکنان، دانلودها و ... شروع کردند که در اکثر موارد، نتایج رضایت‌بخش بوده است.

کنسول بازی PlayStation 5 در تعطیلات پایانی سال 2020 وارد بازار می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.