نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 20 تیر 1399
ساعت 12:00

80 درصد فروش بازی‌های کپ‌کام به صورت دیجیتال بوده است

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی ژاپنی کپ‌کام، اعلام کرده که درحال حاضر 80٪ از فروش بازی‌های شرکت به صورت فروش نسخه‌های دیجیتال انجام می‌شود.

کپ‌کام، بازیساز و ناشر قدیمی و محبوب صنعت گیم اخیرا در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ با سرمایه‌گذاران، اعلام کرده که درحال حاضر 80٪ فروش بازی‌های شرکت به صورت دیجیتال انجام می‌شود، و کمپانی امیدوار است که این آمار در آینده‌ای نه چندان دور، به 90٪ نیز برسد. یک سخنگوی کپ‌کام در این رابطه گفت:

درنهایت آنچه که مهم است این است که مشتریان ما چه روشی را برای خرید انتخاب کنند، با این حال درحال حاضر ما استراتژی فروش دیجیتال خود را توصیه و ترویج می‌کنیم که درنهایت هدف‌گذاری ما 90٪ از مجموع کل فروش است. این موضوع به این دلیل است که هنوز هم برخی مشتریان خرید نسخه‌های فیزیکی و دیسک را ترجیح می‌دهند.

پیش از این نیز وب‌سایت GamesIndustry در گزارشی اشاره کرده بود که در سال گذشته، کپ‌کام شاهد رشد انفجاری فروش نسخه‌های دیجیتال از 53٫3٪ به 80٪ بود، که تنها در فاصله یک سال اتفاق افتاد؛ نکته جالب این است که کپ‌کام در پیش‌بینی قبلی خود این میزان را حداکثر 75٫4٪ براورد کرده بود. شرکت همچنین فروش موفق بازی Monster Hunter World: Iceborne را نیز در این رشد سریع فروش بازی‌ها به صورت دیجیتال موثر دانسته است. کپ‌کام همچنین این برنامه را نیز دارد که دسترسی‌پذیری به نسخه‌های دیجیتال بازی‌هایش را از طریق حضور در بازارهای مختلف بیشتر گسترش دهد.

لازم به ذکر است که ناشران بزرگ نظیر سونی نیز قبلا گفته بودند که آمار فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های آن‌ها، از فروش نسخه‌های فیزیکی پیشی گرفته است. کمپانی‌های دیگر نظیر EA و Activision نیز از رشد قابل‌توجه و قدرتمند آمار فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های خود خبر داده بودند.

می‌توان گفت که همین تغییر رویکرد مصرف‌کنندگان به سمت خرید نسخه‌های دیجیتال بازی‌ها، یکی از دلایل اصلی سونی و مایکروسافت برای عرضه کنسول‌های فاقد درایو نوری یا دیسک‌خوان نیز هست.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.