نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 20 مرداد 1399
ساعت 09:00

احتمالا محتواهای انحصاری Third Party بیشتری برای PS5 در راه است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس ادعای یک خبرنگار و اینسایدر صنعت گیم، سونی با اکثر بازیسازان برای ساخت محتواهای انحصاری PS5 صحبت کرده است.

سونی همان‌طور که در سال‌های اخیر نیز به خوبی نشان داده بود، این موضوع را روشن کرده که استراتژی عرضه محتواها و بازی‌های انحصاری در نسل بعدی و کنسول PS5 نیز اهمیت بسیار زیادی برای شرکت دارد. جدای از عناوین فرست پارتی و داخلی، سونی چند بازی یا محتواهای داخل بازی third party هم معرفی کرده که قرار است به شکل انحصاری برای PS5 منتشر شوند. در این ارتباط، خبرنگار و اینسایدر صنعت گیم، یعنی Imran Khan از برنامه Kinda Funny اخیرا گفته بود که سونی در طول نسل آینده، برنامه وسیع‌تری برای انتشار محتواهای انحصاری third party دارد. در این ارتباط و پس از خبر بحث‌برانگیز عرضه انحصاری شخصیت اسپایدرمن در بازی Marvel’s Avengers برای PS4 و PS5، او توضیحات بیشتری درباره اظهارنظر قبلی خود داده است.

تقریبا هیچ بازیساز یا ناشر Third Party بزرگی در این صنعت وجود ندارد که سونی، برای بستن قرارداد و عرضه محتواهای انحصاری با آن‌ها صحبت نکرده باشد. این صحبت‌ها هم درباره موارد مختلفی است، برخی بازی، برخی محتواهای درون بازی، برخی هر دو این موارد. این را هم باید بگویم که این طور نیست که مایکروسافت تمایلی به این کار نداشته باشد، ولی این شرکت مایل نیست قیمت خواسته شده توسط شرکت‌ها را بپردازد. این به این خاطر است که سونی زودتر با آن شرکت‌ها تماس گرفته و ارقام بالاتری را جلوتر به آن‌ها پیشنهاد کرده است.

از دو عبارت «برتری پلی‌استیشن / PlayStation Advantage» و «انحصاری کنسولی / Console Exclusive» در طول سال‌های آینده بیشتر خواهیم شنید.

تاکنون تایید شده که دو بازی بزرگ Project Athia از Square Enix و GhostWire: Tokyo از شرکت Bethesda، به عنوان عناوین انحصاری PS5 عرضه خواهند شد. شایعاتی هم درباره عرضه انحصاری بازی Final Fantasy 16 برای این پلتفرم وجود داشته است. گفتنی است که سونی برنامه‌های خبری بیشتری برای PS5 در پیش رو دارد. برخی شایعات از برگزاری یک رویداد بزرگ PS5 دیگر در ادامه ماه کنونی میلادی خبر می‌دهند؛ هرچند در این زمینه هنوز خبر رسمی منتشر نشده است.

کنسول بازی PlayStation 5 در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.