نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 26 مرداد 1399
ساعت 12:00

Nintendo Switch پرفروش ترین کنسول بازی آمریکا در ماه جولای بود

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ آمارهای جدیدی که توسط موسسه The NPD منتشر شده فاش می‌کند که کنسول نینتندو سوییچ، موفق‌ترین سخت‌افزار گیمینگ در جولای 2020 در آمریکا بود.

بنا به اعلام موسسه تحلیلی و آماری The NPD Group، کنسول نینتندو سوییچ در ماه جولای 2020 موفق شده تا عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه در کشور آمریکا را به خودش اختصاص دهد. این آمارها شامل هر دو دسته فروش دلاری و فروش تعداد واحدها می‌شود، که در هر دو شاخه کنسول هیبریدی شرکت نینتندو در صدر جدول قرار گرفته است. گفتنی است که هر دو کنسول بازی خانگی PS4 و Xbox One نیز در طول ماه‌های اخیر با رشد خوبی در زمینه فروش مواجه بودند، موضوعی که گرچه به خاطر نزدیک شدن به پایان عمر این دو کنسول و عرضه نزدیک PS5 و Xbox Series X عجیب به نظر می‌رسد، ولی شیوع ویروس کرونا و ترجیح به ماندن در خانه باعث شده تا حتی این کنسول‌ها نیز دوره موفقی را در بازار بگذرانند.

موفقیت‌های پیاپی نینتندو سوییچ در بازار البته گرچه نشان از استقبال بالای بازیکنان از آن دارد، ولی از یک نظر گفته شده که آمارهای موجود ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی است. این موضوع، احتمالا به عرضه کم‌تر عناوین اصلی و بزرگ برای این پلتفرم در طول سال 2020 ارتباط دارد. این پلتفرم در اوایل سال شاهد عرضه Animal Crossing: New Horizons بود که فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. نینتندو به علاوه اخیرا آمار فروش جدیدی را هم برای این کنسول اعلام کرد که بر این اساس، نینتندو سوییچ حالا در سراسر جهان فروش خود را به 61٫44 میلیون واحد رسانده است.

در بخش دیگری از گزارش NPD، اعلام شده که کل مخارج صورت گرفته سخت‌افزارهای گیمینگ در جولای 2020 آمریکا 166 میلیون دلار بوده که به نسبت سال گذشته در همین ماه، 20 درصد کاهش وجود داشته است. با این حال از ابتدای سال تاکنون، مخارج سخت‌افزاری گیمینگ در این کشور به 1٫8 میلیارد دلار رسیده که 22 درصد بیشتر از مخارج صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.