نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 31 شهریور 1399
ساعت 12:00

خط داستانی اصلی Cyberpunk 2077 اندکی کوتاه تر از Witcher 3 است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته یکی از طراحان کوئست‌های Cyberpunk 2077، خط داستانی اصلی این بازی اندکی کوتاه‌تر از The Witcher 3 است.

یکی از موردانتظارترین عناوین نسل هشتم یعنی Cyberpunk 2077، کم تر از دو ماه دیگر عرضه می‌شود و استودیو CD Projekt RED، تا به حال کمپین موفقی را برای معرفی این بازی داشته است. جدای از همه ویژگی‌های اختصاصی این بازی نظیر دنیای آینده‌گرایانه و مدرن به نسبت بازی قبلی استودیو یعنی The Witcher 3، در مجموع سایبرپانک 2077 نیز یک عنوان جهان‌باز، نقش‌آفرینی و اکشن است که بازیکن آزادانه در دنیای بازی، امکان گردش و تکمیل مواردی نظیر کوئست‌های اصلی و فرعی را دارد. با توجه به این مشابهت ساختاری گیم‌پلی، یکی از سوال‌های مهم از نظر طرفداران، می‌تواند درباره این باشد که تکمیل کردن خط اصلی داستانی Cyberpunk 2077 چند ساعت به طول می‌انجامد. این خصوصا با پیش زمینه خط داستانی اصلی بازی ویچر 3 است که شامل ده‌ها ساعت گیم‌پلی بود.

پیرامون مقایسه کوئست‌های داستانی این دو بازی و اینکه برای تکمیل کامل آن‌ها به چند ساعت زمان نیاز است، اخیرا Patrick K. Mills یکی از طراحان کوئست‌های Cyberpunk 2077 در پاسخ به این نقد که خط داستانی بازی The Witcher 3 بیش از حد طولانی بود، اظهارات جدیدی کرده است. به گفته او در صورت انجام چنین مقایسه‌ای، می‌توان گفت که خط داستانی اصلی Cyberpunk 2077 اندکی کوتاه‌تر The Witcher 3 است.

ما این موضوع را می‌دانیم که خط داستانی اصلی Cyberpunk 2077 اندکی کوتاه‌تر از The Witcher 3 است و این هم دقیقا به خاطر همین نقدها بوده است. ما نقدها و اعتراض‌های زیادی را بابت اینکه تکمیل خط داستانی ویچر 3 بیش از حد طولانی است دریافت کرده بودیم. اگر این معیارها را در نظر بگیریم، می‌بینیم که بازیکنان واقعا پرشمار، زمان بسیار زیادی را برای دنبال کردن خط داستانی آن بازی پشت سر گذاشته بودند اما هرگز به خط پایان نرسیدند. ما این موضوع را در طراحی مراحل داستانی اصلی Cyberpunk 2077 مدنظر قرار دادیم، و از آنجایی که می‌خواستیم بازیکنان کل داستان را تجربه کنند درنهایت آن را کوتاه‌تر طراحی کردیم. البته در رابطه با کسانی که قصد تکمیل همه کوئست‌ها و فعالیت‌های بازی را دارند، من آمار مشخصی در اختیار ندارم.

گفتنی است که خط داستانی بازی ویچر 3، حداقل بین 50 تا 60 ساعت زمان برای تکمیل نیاز داشت و بازیکنانی که بیشتر در دنیای بازی گردش کرده و فعالیت‌ها و مراحل فرعی را نیز دنبال کرده باشند، این بازی می‌تواند 100 تا حتی 150 ساعت گیم‌پلی را شامل شود. با توجه به این موارد، The Witcher 3 به هیچ عنوان بازی کوتاهی نبود و این خبر که Cyberpunk 2077 اندکی کوتاه‌تر از این بازی است، لزوما به معنی کوتاه بودن گیم‌پلی بازی نیست.

Cyberpunk 2077 در روز 19 نوامبر (29 آبان) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه می‌شود. این بازی از روز اول قابل تجربه در PS5 و Xbox Series X/S نیز هست، با این حال نسخه مخصوص نسل نهمی و آپگرید رایگان برای دارندگان نسخه نسل هشتمی در سال 2021 عرضه می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.