نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 03 مهر 1399
ساعت 09:00

Xbox Series X به صورتی طراحی شده که بی سر و صدا کار کند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته مایکروسافت، کنسول Xbox Series X به صورتی طراحی شده که در حین کار بدون سر و صدا عمل می‌کند.

مایکروسافت نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس را بی‌شباهت به همه از نسل‌های قبلی شروع می‌کند و به جای عرضه یک کنسول بازی معمولی، به صورت همزمان اقدام به عرضه یک کنسول قدرتمند 500 دلاری و یک کنسول ضعیف‌تر 300 دلاری خوهد کرد. هر دو این کنسول‌ها امکان اجرای عناوین نسل نهمی را دارند، هرچند در ارتباط با مدل ضعیف‌تر یعنی Series S، این بازی‌ها با رزولوشن تصویری پایین‌تر و احتمالا نرخ فریم کم تر اجرا می‌شوند. با این حال در ارتباط با کنسول قدرتمند Xbox Series X، این یک پلتفرم قدرتمند با مشخصات سخت‌افزاری بسیار قوی است که این موضوع، به معنی مصرف برق بیشتر و نیاز به سیستم سرمایشی پیشرفته است.

پیرامون عملکرد سخت‌افزاری و نحوه کار این کنسول، مایکروسافت به تازگی توضیح داده که طراحان از ابتدا این موضوع را مدنظر داشتند که کنسول بایستی تا جایی که امکان دارد، بدون سر و صدا کار کند.

تیم طراحان، از افرادی که نسخه آزمایشی Xbox Series X را داشتند و با آن کار می‌کردند بازخوردهای بسیار عالی دریافت کردند. بنابراین این زمانی بود که آن‌ها کار رفع مشکلات و چالش‌های فنی که مشخص می‌شد را شروع کنند. این کنسول از قدتمندرین چیپ سخت‌افزاری که تاکنون توسط ایکس‌باکس ساخته شده برخوردار است، و داشتن یک فن محوری خلاقانه برای کولینگ چیزی بود که به عنوان راهکار خودش را نشان داد. تیم برای این کار مادربورد را به دو نیم تقسیم کرد که در صفحات آلومینیومی مرکز قرار می‌گفتند. تیم درنهایت موفق شد تا از این طریق هوای بسیار زیادی را، با کم‌ترین سطح نویز و سر و صدا از کل چیپ سیستمی استخراج کند. موضوعی که باعث می‌شود تا کنسول در زمان اجرا بسیار آرام و البته موثر کار کند.

گفتنی است که دو سیستم قبلی این تیم، خصوصا Xbox One X از نظر سیستم کولینگ عملکرد مشابهی از نظر سر و صدای بسیار کم داشت و به نظر این اتفاق در Xbox Series X نیز تجربه خواهد شد. این کنسول و همچنین کنسول Xbox Series S از روز 10 نوامبر (20 آبان) در بازارهای جهانی توزیع می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.