نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 04 مهر 1399
ساعت 09:00

هزینه 220 دلاری کارت حافظه SSD برای کنسول های Xbox Series X / S

3 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کارت‌های حافظه جانبی SSD که مدتی پیش برای ارتقای ظرفیت حافظه کنسول‌های Xbox Series X / S معرفی شد، تقریبا به اندازه یک کنسول قیمت دارد.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت، در نسل نهم کنسول‌های بازی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس به استفاده از حافظه SSD روی آوردند و به این ترتیب، دیتای بازی‌های نسل نهمی به جای حافظه‌های معمولی HDD، از این پس در حافظه‌های بسیار پرسرعت SSD ذخیره خواهند شد. نکته مهم پیرامون این نوع حافظه‌ها به گران بودن هزینه تهیه برمی‌گردد و البته بسیاری از کاربران، مایل هستند تا ظرفیت حافظه کنسول خود را افزایش دهند. مایکروسافت به عنوان راهکار، مدتی پیش از کارت‌های Expansion مخصوص SSD رونمایی کرد که امکان نصب ساده روی کنسول‌های Xbox Series X / S را دارد، و مشخصات سرعت و کیفیت آن نیز مشابه حافظه داخلی این کنسول‌ها است.

پیرامون این کارت‌های حافظه، اخیرا گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد کاربران، بایستی هزینه‌ای 220 دلاری را برای تهیه آن بپردازند. این موضوع که اولین بار در فروشگاه Best Buy دیده شده، کارت اکسپنشن 1 ترابایتی برای Xbox Series X / S را با قیمت 219.99 دلار ذکر کرده است که بسیار بالا محسوب می‌شود. گفتنی است که میان این کارت حافظه و خود کنسول Xbox Series S فقط 80 دلار تفاوت قیمت وجود دارد. یک مقایسه دیگر نیز می‌تواند این باشد که این کارت‌های حافظه، از قیمت کامل یک کنسول Nintendo Switch Lite نیز بیشتر است.

با در نظر گرفتن اینکه در نسل نهم، انتظار بالا رفتن حجم دیتای بازی‌ها کاملا وجود دارد و کنسول‌های معرفی شده نیز از 512 گیگابایت تا حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی SSD دارند، به نظر می‌رسد که بازیکنان در ادامه نیاز زیادی به افزایش حافظه کنسول‌های خود خواهند داشت. این خصوصا برای کنسول‌های Xbox Series S و PS5 Digital Edition مطرح است که هر دو فاقد درایو دیسک‌خوان بوده و اولی تنها 512 گیگابایت و دومی نیز 825 گیگابایت حافظه SSD داخلی دارد. البته ذکر این نکته نیز مهم است که سونی در PS5، اجازه نصب انواع مختلف SSD پرسرعت در بازار را می‌دهد و محدود به نوع خاصی از کارت‌های حافظه نیست. با این حال پیرامون ایکس‌باکس، این کنسول برای ارتقای حافظه فقط گزینه کارت‌های حافظه Seagate را معرفی کرده که به گفته شرکت، درست مشابه حافظه داخلی کنسول امکان استفاده از مزایای معماری ساخت Xbox Velocity را دارد.

Xbox Series X / S در روز 10 نوامبر (20 آبان) در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.