نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 14 مهر 1399
ساعت 09:00

در پیش نمایش های اخیر PS5 سیستم کولینگ کنسول ساکت و موثر توصیف شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس بازخوردها از پیش‌نمایش‌های اخیر پلی‌استیشن 5، سیستم خنک‌کننده این کنسول بی‌صدا و موثر توصیف شده است.

تعدادی کانال و رسانه آنلاین ژاپنی، روز گذشته اقدام به انتشار و به نمایش گذاشتن اولین پیش‌نمایش‌ها از کنسول نسل نهمی PS5 کردند. با وجود اینکه پیش‌نمایش‌های ویدیویی اطلاعات جدید چندانی را از کنسول به دست نمی‌دهد، و همچنان سوالات مختلفی درباره کنسول باقی مانده، ولی می‌توان در این بین شاهد بازخوردهای جالبی هم از تجربه کار با این کنسول بود. یکی از مهم‌ترین مباحث جدید که البته سونی و مارک سرنی قبلا هم روی آن تاکید داشتند، به تمرکز جدی سازندگان روی خنک‌سازی سخت‌افزار داخلی PS5 اختصاص دارد. گفتنی است که سونی عملکرد پر سر و صدای PS4 در نسل هشتم را به رسمیت شناخته بود، و وعده داده بود که سیستم کولینگ PS5 رضایت بازیکنان را جلب خواهد کرد.

در این رابطه، دو کانال محبوب گیمینگ ژاپنی یعنی Dengeki و 4Gamer، ادعا کردند که سیستم خنک‌کننده پلی‌استیشن 5 به صورت موثر عملا هیچ صدایی تولید نمی‌کند و برای مثال حتی در زمان تجربه بازی‌هایی نظیر Astro’s Playroom و Godfall، همین تجربه به بازیکن منتقل می‌شد. هر دو این کانال‌ها به این نکته هم اشاره کردند که کنسول در این مدت خنک باقی مانده و در بخش‌های مختلف، حرارت خاص و قابل ذکری ایجاد نشده بود. در این زمینه این دو به سایز بزرگ دستگاه نیز اشاره کردند و اینکه کنسول برای عملکرد موثر سیستم کولینگ، نیاز به فضای کافی در اطراف خود نیز دارد.

جدای از این موارد، پیش نمایش‌های اخیر بیشتر شامل تجربه چند بازی معرفی شده و البته عملکردهای تازه کنترلر DualSense می‌شدند و بازیکنان در اکثر بخش‌ها در حین تجربه بازی، حس متفاوتی که تجربه می‌کردند را منتقل می‌کردند. پیرامون این کنترلر البته تعدادی تصویر جدید نیز منتشر شده که در ادامه مشاهده می‌کنید. براساس اطلاعات منتشر شده جدید، این کنترلر نیز مشابه DualShock 4 از نوار نوری یا light bar برای مشخص کردن نفرات اول تا چهارم متصل به کنسول استفاده می‌کند؛ با این حال یک نوار جدید در پایین touch-pad شامل مجموعا چهار LED است که ظاهرا شماره بازیکن را (یک LED روشن نفر اول، چهار LED روشن نفر چهارم و ...) نشان می‌دهد.

dualsense image 7dualsense image 7dualsense image 7

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.