نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 14 مهر 1399
ساعت 18:00

در Xbox Series X / S امکان حذف بخش هایی از هر بازی وجود دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ Major Nelson از مدیران ارشد ایکس‌باکس اخیرا تایید کرده که بازیکنان Xbox Series X / S می‌توانند به جای حذف کل یک بازی، بخش‌هایی از آن را حذف کنند.

با توجه به خبرهای اخیر در ارتباط با حافظه داخلی کنسول‌های نسل نهمی، به نظر می‌رسد که بحث مدیریت دیتای بازی‌ها در این کنسول‌ها به یکی از موضوعات مهم میان بازیکنان تبدیل شود. در این ارتباط، سونی دو مدل از کنسول‌های PS5 را با حافظه داخلی 825 گیگابایتی معرفی کرده که براساس یک گزارش غیر رسمی، 664 گیگابایت از این فضا توسط کاربر قابل استفاده است. درحالی که سونی قبلا ویژگی تقسیم شدن دیتای بازی‌ها در PS5 به بخش‌های مختلف، و حذف کردن هر بخش به صورت جداگانه را تایید کرده بود، حالا مایکروسافت نیز چنین ویژگی را برای کنسول‌های بعدی ایکس‌باکس تایید کرده است.

در جریان پادکست اخیر Major Nelson و جیسون رونالد، این دو درباره ویژگی صحبت کردند که بازیکنان در Xbox Series X و Xbox Series S، می‌توانند بخش‌های مختلف بازی خود را از حافظه کنسول حذف کنند. به گفته این دو، عناوینی که از این امکان پشتیبانی می‌کنند، اجازه حذف بخش‌های مختلف را به صورت جداگانه، نظیر حالت چندنفره، حالت تک نفره داستانی و ... دارند و حالا می‌توان به جای حذف کل یک بازی، فقط بخشی که کم‌تر مورد نیاز است را حذف کرد.

لازم به ذکر است که حافظه داخلی SSD کنسول Xbox Series X به صورت پیش فرض یک ترابایت است که البته از این میزان، 802 گیگابایت در دسترس بازیکن است. پیرامون Xbox Series S نیز حافظه داخلی 512 گیگابایت از نوع SSD است. هنوز درباره فضای داخلی در دسترس این کنسول خبری منتشر نشده است. به هر ترتیب امکان حذف کردن بخش‌هایی از بازی، به جای مدل فعلی که هر بازی در کنسول‌های نسل هشتمی به صورت یک واحد دیتا ذخیره یا حذف می‌شوند، قطعا ویژگی کاربردی خواهد بود.

کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S در روز 10 نوامبر (20 آبان) وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.