نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 03 آذر 1399
ساعت 09:00

سونی در نسل نهم نیز به ساخت و عرضه عناوین اورجینال ادامه می دهد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن، معتقد است که با وجود سخت و پرهزینه بودن ساخت IP های اورجینال، سونی به سرمایه‌گذاری روی آن‌ها ادامه می‌دهد.

کمپانی سونی در طول هر نسل از کنسول‌های بازی پلی‌استیشن، آمارهای خوبی را از ساخت و عرضه بازی‌های کاملا جدید و اورجینال دارد که بسیاری از آن‌ها حالا به فرنچایزهای محبوب این پلتفرم هم تبدیل شده‌اند. این روند در PS4 نیز وجود داشت و درکنار بازی‌های بزرگ و دنباله نظیر God of War، Uncharted 4، The Last of Us Part 2 و ... این پلتفرم شاهد انتشار IP های اورجینال نظیر Horizon Zero Dawn، Ghost of Tsushima و Days Gone هم بود. پیرامون IP های اورجینال، در شرایط فعلی صنعت گیم و خصوصا پلی‌استیشن، ساخت این نوع بازی‌ها نیازمند ریسک بالایی هستند و به همین خاطر این احتمال همیشه هست که سرمایه‌گذاری شرکت روی این پروژه‌ها کاهش پیدا کند. علیرغم این ریسک، جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن اخیرا گفته که سونی همچنان تمایل به ریسک روی این پروژه‌ها دارد و PS5 هم چنین عناوینی خواهد داشت.

درحال حاضر ما عناوین بزرگی را تولید می‌کنیم و برنامه ما این است که به همین روند در آینده هم ادامه دهیم. چیزی که درباره عناوین بلاک‌باستری ما وجود دارد این است که این بازی‌ها نیاز به فروش مستقیم و گیشه‌ای دارند. برای ساخت این بازی‌ها ما در حال حاضر بیش از 100 میلیون دلار هزینه می‌کنیم و به منظور اینکه IP های جدید را به بازار معرفی و عرضه کنیم، که خوب اصولا این کار ریسک بالایی را می‌طلبد و ما در PS4 چهار بار انجامش دادیم، شما باید این بازی‌ها را به صورت باکس آفیس و گیشه‌ای عرضه کنید.

با توجه به این صحبت‌ها که البته مشابه صحبت‌های قبلی سونی است، این شرکت استراتژی گذشته خود یعنی فروش مستقیم بازی‌های انحصاری و جدید را ترجیح می‌دهد و به عقیده آن‌ها، این روش اجازه ریسک‌پذیری و ساخت IP های اورجینال را هم می‌دهد. لازم به ذکر است که حداقل دو IP کاملا جدید و اورجینال PS4 یعنی Horizon Zero Dawn و Ghost of Tsushima، از جمله عناوین پرفروش و بسیار موفق این پلتفرم هم بودند و به نظر تا زمانی که این استراتژی موفق عمل کند، شرکت مایل است حرکت در همین مسیر را دنبال کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.