نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 11 آذر 1399
ساعت 12:00

فیل اسپنسر ویژگی های جدید کنترلر DualSense را تحسین کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ رئیس ایکس‌باکس اخیرا از ویژگی‌های جدید کنترلر DualSense کنسول PS5 تمجید کرده است.

حالا که هر سه کنسول نسل نهمی PS5 و Xbox Series X|S در بازارهای جهانی عرضه شده، رقابت در تمام عرضه‌ها میان دو اکوسیستم متفاوت گیمینگ خانگی بین ایکس‌باکس و طرفدارانش با پلی‌استیشن و طرفدارانش هم از نو شروع شده است. هر دو شرکت ویژگی‌های منحصر به فردی را در پلتفرم خودشان عرضه کردند که در دیگری وجود ندارد، و به این ترتیب جنگ کنسول‌ها با بحث و تبادل نظر پیرامون همین تفاوت‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود. پیرامون مقوله جنگ کنسول‌ها، اخیرا فیل اسپنسر تصمیم گرفته تا با رویکردی متفاوت از شدت تفاوت دیدگاه‌ها کم کند. او اخیرا در مصاحبه جدیدی به این نکته اشاره کرده که نوآوری‌های معرفی شده توسط کنترلر DualSense خوب بودند و اینجا جایی است که سازندگان باید از کارهای نوآورانه یکدیگر درس بگیرند.

من کارهایی که آن‌ها با کنترلر DualSense کردند را تحسین می‌کنم که این هم نه فقط به خاطر ویژگی‌ها بلکه فراتر از آن هست. به نظرم همه ما که در این صنعت فعال هستیم باید از یکدیگر درس بگیریم و روی دنبال کردن همین نوآوری‌ها تمرکز کنیم. حالا این می‌تواند نحوه توزیع بازی‌ها از طریق Game Pass باشد، یا تکنولوژی‌های جدید در رابطه با کنترلر، یا حتی در گذشته و در دوره Wii که تاثیر زیادی روی ما برای معرفی Kinect یا سونی برای معرفی Move داشت.

درحال حاضر که عناوین نسل نهمی چندانی وجود ندارند و عمده تحولات بازی کردن روی کنسول‌های جدید مربوط به بالا رفتن گرافیک یا نرخ فریم است، یکی از اصلی‌ترین بحث‌ها در رابطه با تجربه کاربری تازه و نسل نهمی مربوط به کنترلرهای DualSense است، که جدای از سونی تعدادی از عناوین third party نیز از ویژگی‌های آن نظیر Haptic Feedback و Adaptive Triggers استفاده کردند. ویژگی دوم خصوصا در بازی نظیر Call of Duty: Black Ops - Cold War شامل بحث‌ها و ویدیوهای زیادی است، که بازیکنان درباره وزن متفاوت هر اسلحه در حین استفاده از دکمه L2 و شلیک گلوله و کنترل نواخت تیر از طریق دکمه R2 از تجربه متفاوت در یک بازی شوتر گفته‌اند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.