نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 28 آذر 1399
ساعت 09:00

سونی Cyberpunk 2077 را از فروشگاه PSN حذف و بازپرداخت را شروع کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی بازی Cyberpunk 2077 را تا اطلاع ثانوی از فروشگاه پلی‌استیشن حذف، و امکان درخواست بازپرداخت کامل هزینه بازیکنان را فراهم کرده است.

پس از نزدیک به یک دهه انتظار طرفداران سرسخت بازی سایبرپانک 2077 برای تجربه این بازی در کنسول‌های نسل هشتمی، روز عرضه این بازی آن طور که طرفداران انتظار داشتند پیش نرفت. این بازی در PS4/Xbox One با مشکلات فنی آزاردهنده و بعضا غیرقابل تحملی مواجه است که مهم‌تر از آن، هیچ شباهتی به سال‌ها کمپین تبلیغاتی سازندگان درباره بازی نیز نداشت. در این رابطه، سی‌دی پراجکت به عنوان سازنده مسئولیت این کار را پذیرفت و از بازیکنان به خاطر پنهان‌کاری و نمایش ندادن درست اجرای بازی روی کنسول‌ها عذرخواهی کرد. این عذرخواهی و اعتراضات ادامه‌دار، البته برای شرکت بسیار گران تمام شد و بازیکنان زیادی درخواست مرجوعی بازی خودشان را داشتند. در این رابطه گرچه CD Projekt RED روش‌های بازپرداخت و مرجوعی بازی را شرح داد، ولی بازیکنانی که نسخه دیجیتال بازی را از فروشگاه پلی‌استیشن خریداری کرده بودند با موانع زیادی نیز مواجه بودند.

سونی به تازگی در پست جدیدی در وبلاگ پلی‌استیشن، از حذف شدن موقت و تا اطلاع ثانوی بازی Cyberpunk 2077 از فروشگاه پلی‌استیشن خبر داده است. این بازی در حال حاضر برای مشاهده یا خرید در فروشگاه عمومی این پلتفرم در دسترس قرار ندارد، و البته فقط بازیکنانی که مالک بازی هستند امکان دیدن آن در کتابخانه کنسول خودشان را دارند. شرکت در این رابطه تاریخ دقیقی برای بازگشت مشخص نکرده، اما رسما صفحه خاصی را به بازیکنان معرفی کرده و مراحل بازپرداخت و مرجوعی این بازی را شرح داده است.

تا پیش از این، فروشگاه ایکس‌باکس نیز روش مشخصی را برای مرجوعی بازی معرفی کرده بود و حالا بازیکنان نسخه پلی‌استیشن نیز چنین امکانی را پیدا می‌کنند. با توجه به بیانیه‌های سی‌دی پراجکت، این بازی تا دو ماه آینده دو آپدیت بزرگ و چندین آپدیت کوچک در کنسول‌ها دریافت می‌کند که باعث پایداری و رفع همه مشکلات فنی فعلی خواهد شد. شرکت البته وعده داده که تجربه این بازی در PS4/Xbox One هرگز مشابه نسخه PC نخواهد شد، با این حال نسخه مخصوص کنسول‌های جدیدتر PS5/Xbox Series X|S قرار است مشابه PC باشد و از همه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید این کنسول‌ها نیز استفاده کند. گفتنی است که این نسخه در سال 2021 منتشر می‌شود و دارندگان فعلی بازی آن را در قالب آپدیت رایگان در کنسول‌های جدید دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.