نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 23 دی 1401
ساعت 09:00

ارزش سهام یوبیسافت به پایین ترین میزان در هفت سال اخیر رسید

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ انتشار گزارش‌ها از جلسه اخیر بازدهی مالی یوبی‌سافت، نشان از شرایط چندان مساعدی برای این کمپانی فرانسوی صنعت گیم نداشت. این کمپانی با توجه به سختی‌های مختلفی که با آن دست به گریبان بوده، قصد دارد در ادامه به میزان 200 میلیون دلار از هزینه‌کرد خود کم کند و البته خبرهایی هم از لغو شدن برخی عناوین اعلام نشده آن وجود داشته است. یوبی‌سافت البته برای سال مالی جاری 2024-2023 عرضه یک بازی بزرگ و اصلی به همراه نسخه جدید سری اساسینز کرید یعنی Assassin’s Creed Mirage را هم دارد و عناوین Avatar: Frontiers of Pandora و Skull and Bones نیز با توجه به خبرهای رسمی اخیرشان در همین سال مالی عرضه می‌شوند. علیرغم همه این موارد، اخیرا فاش شده که میزان ارزش سهام کمپانی با افت فاحش مواجه بوده است.

براساس یک گزارش، ارزش سهام یوبی‌سافت در بازار بورس Dow Jones با افتی 13.79 درصدی حالا به 4.39 دلار برای هر سهم سقوط کرده است. این یک افت فاحش محسوب می‌شود و عملا ارزش سهام شرکت را در پایین‌ترین نقطه در کل هفت سال اخیر قرار داده است. همچنین برآوردهای مالی که برای سه ماهه سوم وجود داشت حالا از 830 میلیون یورو به 725 میلیون یورو تقلیل پیدا کرده و برآورد درآمدزایی سالانه نیز حدود 10 درصد پایین‌تر آورده شده است. ایوس گیلموت مدیرعامل یوبی‌سافت در جریان جلسه گزارش مالی اخیر چنین گفته بود:

ما قطعا از عملکرد کلی خودمان در بازه زمانی اخیر ناامید شدیم. شرکت به شکلی پیوسته با دگرگونی‌های موجود در بازار مواجه و شاهد ادامه پیدا کردن تمرکز صنعت به سمت برندهای عظیم و البته عناوین بی‌پایان آنلاین است. همه این‌ها با این پیش‌زمینه است که شرایط کلی اقتصادی در حال بدتر شدن است و این در هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان نیز موثر واقع شده.

پیرامون این شرکت، اخبار غیررسمی نیز از ارائه پیشنهادهای خرید توسط کمپانی‌های بزرگ‌تر وجود داشته است. گفتنی است که یوبی‌سافت در گذشته نیز وجود چنین پیشنهادهایی را رد نکرده بود، اما تا این نقطه همچنان موفق به حفظ استقلال خود شده است. باید دید که شرکت قدیمی فرانسوی صنعت گیم در ادامه چه عملکردی خواهد داشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.