نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 20 بهمن 1401
ساعت 16:00

درز خبری Grand Theft Auto 6 بر روحیه تیم سازندگان تاثیر منفی داشت

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی راک‌استار گیمز اوایل سال گذشته میلادی بود که به صورت رسمی، تایید کرد که نسخه بعدی سری جی‌تی‌ای با عنوان Grand Theft Auto 6 در دست ساخت قرار دارد. این تایید، البته بدون نمایش خاص و کمپین تبلیغاتی بزرگ بود و صرفا این موضوع از طریق حساب توییتری رسمی شرکت تایید شد. درحالی که از آن مقطع تاکنون نمایش رسمی خاصی نیز وجود نداشت و بازار گمانه‌زنی‌های طرفداران گرم بود، در ماه سپتامبر اخیر درز خبری یا لیک بسیار بزرگی از بازی در سطح اینترنت پخش شد، که شامل چندین ساعت گیم‌پلی از این عنوان به شدت مورد انتظار در مراحل توسعه اولیه یا آلفا بود.

شرکت‌های بازیسازی این مراحل توسعه را به شکل مخفی و به دور از پوشش رسانه‌ای دنبال و هر زمان که آماده نمایش باشند، چنین کاری را انجام می‌دهند. به این ترتیب اصلا جای تعجب نیست که در دوره لیک شدن این اطلاعات شرایط داخلی تیم سازندگان در راک‌استار نیز همراه با ناراحتی گسترده بوده است. در همین رابطه، استراوس زلنیک مدیرعامل تیک تو، شرکت مالک راک‌استار اخیرا صحبت‌های جالبی را از آن مقطع داشته است.

اتفاقی که افتاد و درز خبری که صورت گرفت، حقیقتا برای تیم بازیسازی ما ناراحت‌کننده و رنج‌آور بود و افرادی که روی پروژه کار می‌کنند حتی در سطوح فردی و شخصی نیز با آسیب‌های روحی مواجه شدند. ما در شرکت بحث درز خبری را بسیار جدی می‌گیریم و قطعا چنین مواردی همه ما را مایوس می‌کند. این موضوع البته جدای از تاثیر روی تیم سازندگان که اشاره شد، از نظر کسب و کار و شرایط بازار برای ما تاثیر خاصی نداشت.

جدای از لیک‌های بزرگ که در قالب نمایش گیم‌پلی از دوره اولیه ساخت بازی منتشر شده بودند، در این رابطه شایعات و گمانه‌زنی‌ها نیز درباره GTA 6 فراوان بوده‌اند. در این رابطه البته لیک‌ها احتمالا تعدادی از این شایعات را تایید کردند که از آن جمله، به نظر در GTA 6 امکان کنترل شخصیت اصلی مونث وجود دارد و وقایع بازی نیز در شهر Vice City خواهد بود. به هر ترتیب این اطلاعات هنوز به صورت رسمی تایید نشده و غیررسمی هستند و باید دید که شرکت چه زمانی آماده انتشار اطلاعات رسمی خواهد شد.

در دیگر خبرها پیرامون تیک تو و سری GTA، اخیرا فاش شد که مجموع فروش بازی‌های GTA V از 175 میلیون نسخه و Red Dead Redemption 2 نیز حالا از 50 میلیون نسخه عبور کرده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.