نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 22 بهمن 1401
ساعت 14:00

اطلاعات تازه از مبارزه چاقو با Krauser در Resident Evil 4 remake

3.75 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ شرکت کپ‌کام که در آیده نزدیک بازی Resident Evil 4 remake را در صف عرضه دارد، پیش از این تایید کرده بود که این نسخه ریمیک قرار نیست هیچ گونه حذفیاتی از نظر لوکیشن‌ها داشته باشد. علیرغم این موضوع، البته تایید شده بود که برخی مکانیک‌ها از جمله QTE، مخفی کردن اشلی و ... به نسبت بازی اورجینال در نسخه ریمیک حذف می‌شوند. با توجه به نمایش‌ها، کپ‌کام البته از معرفی تعدادی ویژگی کاملا جدید هم خبر داده بود که یکی از آن‌ها، مکانیک Parry یا دفع ضربات با کمک چاقو است. لیان شخصیت اصلی بازی، درواقع اگر سلاح چاقو در اختیار داشته باشد، می‌تواند برخی حملات را با فشردن به موقع دکمه Parry و در حین گیم‌پلی عادی دفع کند.

پیرامون مکانیک دفع حملات با چاقو، اخیرا کارگردانان بازی یعنی Yasuhiro Ampo و Kazunori Kadoi صحبت‌های تازه‌ای را مطرح کرده‌اند. بر این اساس و با اشاره به مبارزه معروف چاقو با شخصیت «Krauser»، این نکته یادآوری شد که در نسخه اورجینال کل این سکانس‌ها به صورت QTE بودند و بازیکن در یک توقف گیم‌پلی و به صورت لحظه‌ای، باید دکمه‌های خاصی را فشار می‌داد تا حملات Krauser دفع شود. به گفته این دو کارگردان، در زمان توسعه نسخه ریمیک سازندگان به روش‌هایی فکر کردند تا کل این مبارزه را بدون QTE و به صورت پیوسته طراحی کنند. از دل همین ایده، سیستم جدید دفع حمله با چاقو یا مکانیک Parry شکل گرفت و نتیجه به قدری برای سازندگان خوب بود، که آن‌ها تصمیم گرفتند این مکانیک را نه فقط در مبارزه با Krauser بلکه به کل بازی نیز گسترش بدهند. Kadoi در این رابطه گفت:

همین که ما مکانیک جدید دفع حمله با چاقو یا parry را در قسمت مبارزه با Krauser پیاده‌سازی کردیم، از آن نقطه به بعد من حتی وقتی نسخه اورجینال را هم بازی می‌کنم به این فکر می‌کنم که خوب می‌شد این مکانیک را در بازی اورجینال هم ایجاد کنیم. همه چیز بعد از این جذاب‌تر شد.

لازم به ذکر است که علیرغم پیاده‌سازی جالب سیستم QTE در بازی اورجینال، این مدل از گیم‌پلی همیشه توسط بازیکنان با انتقاد مواجه بوده و در دوره مدرن عملا منسوخ شده است. با توجه به همین موضوع نیز سازندگان در زمان بازطراحی مبارزه با Krauser، به فکر حذف کامل این سیستم و پیاده‌کردن روش جدید افتادند که این موضوع باعث ایجاد مکانیک Parry یا دفع ضربات با کمک چاقو شد. با توجه به نمایش‌ها، به نظر می‌رسد که این روش جایگزین مناسبی برای سیستم QTE باشد و حالا می‌توان در سراسر گیم‌پلی بازی نیز به کار گرفت.

نسخه ریمیک Resident Evil 4 در روز 24 مارس (4 فروردین) برای PS5، Xbox Series X/S، PS4 و PC عرضه می‌شود. شما می‌توانید پیش نمایش این بازی را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.