نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 28 اسفند 1401
ساعت 11:00

اتحادیه اروپا مهلت اعلام تصمیم نهایی خرید اکتیویژن را عقب انداخت

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نهاد ناظر کمیسیون اتحادیه اروپا، که پیش از این مهلت و ضرب‌العجل 25 آوریل (5 اردیبهشت 1402) را برای اعلام تصمیم نهایی پیرامون خریداری Activision Blizzard برای خود تعیین کرده بود، اخیرا فاش کرده که این موعد را حدود یک ماه به تعویق می‌اندازد. به این ترتیب حالا این نهاد روز 22 می (1 خرداد 1402) را برای اعلام نظر نهایی پیرامون این معامله مشخص کرده است. لازم به ذکر است که در جریان معامله 69 میلیارد دلاری خریداری Activision Blizzard توسط مایکروسافت، رقیبان این شرکت به خصوص سونی در بخش کنسول‌های بازی خانگی به شدت مخالف این اتفاق هستند و آن را آسیب رسان به فضای رقابت می‌دانند.

با توجه به پیدا شدن فضای بی‌اعتمادی و احتمال اینکه فرنچایزهای چندپلتفرمی و عظیم این ناشر نظیر Call of Duty حالت انحصاری پیدا کرده و برای پلتفرم های رقیبان، نظیر پلی‌استیشن منتشر نشوند و یا نسخه‌های با کیفیت فنی پایین‌تری برای رقبا عرضه شود، ظاهرا نهاد نظارتی و تنظیم رقابت اتحادیه اروپا به بررسی بیشتری نیاز دارد و در این رابطه قصد جمع‌آوری بازخوردهای بیشتری از جانب رقیبان، مشتریان و ... را دارد. گفتنی است که در اعلام اولیه روز 25 آوریل، کمیسیون اتحادیه اروپا اشاره کرده بود که با توجه به عمق و بزرگی این معامله نهادهای نظارتی باید با دقت موضوع را بررسی کنند و نبایستی برای اعلام تصمیم نهایی عجله به خرج دهند.

در جلسه چند هفته پیش کمیسیون که با حضور مایکروسافت و برخی رقیبان همراه بود، این شرکت اعلام کرد که عناوین بزرگی نظیر Call of Duty قرار نیست پس از تکمیل معامله به حالت انحصاری درآیند و این شرکت از قراردادهای رسمی و 10 ساله‌ای رونمایی کرد که با شرکت‌های نینتندو و انویدیا منعقد کرده، و متعهد شده که عناوین این سری را مشابه ایکس‌باکس و در روز عرضه برای پلتفرم‌های آن‌ها نیز منتشر کند. مایکروسافت همچنین گفته که قرارداد مشابهی برای سونی نیز پیشنهاد داده است. در این رابطه گفته شده که سونی به دلایل مختلف تمایلی به چنین قراردادی ندارد و هدفش مانع شدن کامل این معامله عنوان شده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.