نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 22 اسفند 1401
ساعت 11:00

سونی پیشنهاد مایکروسافت را آسیب جبران ناپذیر به رقابت می داند

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ درحالی که ماجرای خریداری 69 میلیاردی Activision Blizzard توسط مایکروسافت از نظر بررسی‌های نظارتی و حقوقی وارد مراحل حساسی شده، این شرکت و رقیب اصلی آن در بازار کنسول‌های بازی خانگی یعنی سونی همچنان به روند تقابل ادامه می‌دهند. در این رابطه مایکروسافت با توجه به پیشنهادهایی که برای حفظ Call of Duty در کنسول رقیب یعنی پلی‌استیشن مطرح کرده امیدوار است این معامله سرانجام نهایی شود، با این حال سونی نیز علیرغم این پیشنهاد‌ها همچنان به مخالفت خود و فشار روی نهادهای نظارتی ادامه می‌دهد و به این ترتیب، هیچ کدام از دو شرکت تاکنون از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده‌اند.

با توجه به یک گزارش جدید، سونی ظاهرا در جریان بیانیه‌ای که خطاب به نهاد نظارتی CMA بریتانیا صادر کرده، مدعی شده که پیشنهادی که مایکروسافت در رابطه با Call of Duty  برای سونی روی میز گذاشته، می‌تواند بیش از سود رساندن منجر به آسیب‌رسانی نه فقط به سونی بلکه به کل صنعت گیم شود.

ما معتقد هستیم که پیشنهاد فعلی که آن‌ها مطرح می‌کنند می‌تواند به صورتی جبران‌ناپذیر به فضای رقابت و نوآوری در صنعت گیم صدمه وارد کند.

گفتنی است که مایکروسافت در حال حاضر دو پیشنهاد را در ارتباط با سری Call of Duty  برای سونی مطرح می‌کند که شامل قرارداد ده‌ساله عرضه بازی‌های سری در پلی‌استیشن، همزمان با عرضه ایکس‌باکس به همراه تمامی محتواها و همچنین پیشنهادی دیگر شامل امکان قرار دادن بازی‌های این سری در سرویس اشتراکی سونی یعنی PS Plus است. سونی اما این پیشنهادها را بیش از سودرسانی، آسیب‌زننده می‌داند و معتقد است نه تنها این پیشنهادها از جانب مایکروسافت فقط در زمانی مطرح شده که نهادهای نظارتی فشار بیشتری وارد کردند و قبل از آن تمایلی به مذاکره نداشتند، بلکه مایکروسافت به عنوان تنها رقیب آن‌ها در این بازار عملا قدرت کنترل روی یکی از ارزشمندترین بازی‌های پلتفرم آن‌ها را پیدا می‌کند و برای مثال می‌تواند خواسته یا ناخواسته نسخه‌های از نظر کیفی و فنی با سطحی پایین‌تر روی پلی‌استیشن عرضه کنند. در ارتباط با موضع سونی، جیم رایان رئیس پلی‌استیشن نیز اخیرا گفته بود که آن‌ها تمایلی به قرارداد با مایکروسافت ندارند و تمرکزشان روی مانع شدن کامل خریداری اکتیویژن است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.