نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 18 اسفند 1401
ساعت 11:00

پیشنهاد جدید مایکروسافت برای عرضه عناوین Call of Duty در PS Plus

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ احتمالا اصلی‌ترین دلیل مخالفت رقبای مایکروسافت، خصوصا سونی با خریداری شرکت Activision Blizzard، این موضوع است که سری بازی‌های شدیدا محبوب Call of Duty پتانسیل تبدیل شدن به عناوین انحصاری ایکس‌باکس را داشته باشند. این بازی‌ها که به صورت سالانه توسط اکتیویژن منتشر می‌شوند، سود سرشاری را نصیب پلتفرم‌داران بزرگ نظیر سونی می‌کنند و به این ترتیب این شرکت تلاش زیادی کرده تا نهادهای نظارتی را برای جلوگیری از این معامله متقاعد کند. در این رابطه البته مایکروسافت نیز تلاش کرده تا این موضوع را تکذیب کند و به شرکت‌هایی نظیر سونی پیشنهاد عرضه بازی‌های سری از طریق قراردادهای ده‌ساله را داده است.

درحالی که انعقاد قراردادهای ده ساله میان مایکروسافت با نینتندو و ان‌ویدیا تا حد زیادی در مجاب کردن کمیسیون اتحادیه اروپا برای تایید خریداری اکتیویژن بلیزارد تاثیرگذار بوده و این شرکت پیشنهاد مشابهی را برای سونی نیز اعلام کرده بود، مایکروسافت به تازگی و در جریان رسیدگی به این پرونده در نهاد CMA بریتانیا، اعلام کرده که حاضر است برای نهایی کردن این معامله و جلب رضایت سونی، عناوین سری Call of Duty را همزمان در روز عرضه و به مدت زمان مشابه سرویس گیم پس، در سرویس PlayStation Plus سونی نیز عرضه کند.

نکته جالب‌توجه در این رابطه، پاسخ اولیه سونی به این پیشنهاد است که این موضوع را به نوعی رد کرده است. این شرکت در پاسخ، گفته که چنین پیشنهادی لزوما نمی‌تواند به سود شرکت باشد چون می‌تواند مدل اقتصادی سرویس اشتراکی PS Plus را نابود کند. به این ترتیب، مایکروسافت با قرار دادن همزمان بازی‌ها در این دو سرویس اشتراکی، این قدرت را پیدا می‌کند که هر زمان مایل بود قیمت بازی‌های Call of Duty را بالا ببرد و به این ترتیب سونی را مجبور به بالا بردن قیمت سرویس PS Plus کند. به این ترتیب سونی ناچار می‌شود تا هیچ کدام از بازی‌های این مجموعه را در سرویس خود قرار ندهد.

گفتنی است که نهاد CMA قرار است نهایتا نظر خود را درباره این معامله در روز 26 آوریل (6 اردیبهشت) اعلام کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.