نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 13 اسفند 1401
ساعت 09:00

کمیسیون اروپا احتمالا خرید اکتیویژن بلیزارد را تایید می کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش جدید فاش می کند که قرارداد خریداری 69 میلیارد دلاری کمپانی Activision Blizzard توسط مایکروسافت با پیشرفت مواجه بوده است. با توجه به مقیاس و وزن این قرارداد که شامل خریداری شدن یکی از بزرگ‌ترین ناشران صنعت گیم توسط یکی از معدود بازیگران اصلی این صنعت است، از ابتدا رقبای مایکروسافت به خصوص سونی درباره آن موضع داشتند و موفق شدند نهادهای نظارتی جهانی را برای مانع شدن از انعقاد قرارداد متقاعد کنند. این روند، درنهایت باعث تهیه شکایت‌هایی از جانب کمیسیون اتحادیه اروپا، نهاد تنظیم رقابت آمریکا یعنی FTC و نهادهای کشوری دیگر نیز شد. در یکی از مهم‌ترین روندهای بررسی شکایت که مربوط به کمیسیون اتحادیه اروپا بود، جلسه مربوطه اخیرا برگزار شد و با توجه به گزارش رویترز، به نظر می‌رسد مایکروسافت در جلب نظر کمیسیون اروپا موفق بوده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا که در ابتدا نسبت به این قرارداد هشدار داده بود، همان‌طور که اشاره شد اخیرا جلسه رسیدگی مربوط به این پرونده را با حضور مایکروسافت برگزار کرد. عمده نگرانی‌ها در ارتباط با این قرارداد مربوط به بازی Call of Duty است که شرکت‌های رقیب نظیر سونی از انحصاری شدن آن توسط مایکروسافت نگران بودند. پیش از برگزاری این جلسه، مایکروسافت از عقد قراردادهای بلندمدت ده‌ساله با نینتندو و ان‌ویدیا خبر داد و اینکه عناوین این سری تا ده‌سال آینده و بدون هیچ کم و کاست، همان‌طور که در ایکس‌باکس عرضه می‌شوند در پلتفرم‌های این شرکت‌ها نیز عرضه خواهند شد و قرارداد مشابهی به سونی نیز پیشنهاد شده است. با توجه به گزارش رویترز، به نظر می‌رسد که این عمل مایکروسافت اصلی‌ترین دلیل برای متقاعد شدن کمیسیون اروپا به تایید قرارداد بوده است.

لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا این تایید را منوط به فروش برخی دارایی‌های اکتیویژن بلیزارد نظیر Call of Duty نیز نکرده، موضوعی که قبلا توسط نهاد نظارتی بریتانیا CMA پیشنهاد شده و با مخالفت مایکروسافت مواجه بود. این توافق همان‌طور که اشاره شد توسط نهادهای دیگر نظیر CMA بریتانیا و FTC آمریکا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با این حال موفقیت مایکروسافت در جلب نظر نهاد ناظر کمیسیون اروپا، احتمالا نشان از این دارد که نهادهای نظارتی دیگر نیز در نهایت حکم تایید آن را صادر کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.