نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 03 اسفند 1401
ساعت 09:00

مایکروسافت و سونی هنوز درباره اکتیویژن بلیزارد به توافقی نرسیدند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی مایکروسافت پس از ماه‌ها کشمکش بر سر خریداری شرکت Activision Blizzard به ارزش 69 میلیارد دلار، اخیرا در جلسه رسیدگی به این معامله در مقر کمیسیون اروپا شرکت و از آن دفاع کرد. درحالی که رقبای مایکروسافت، خصوصا سونی، گوگل و ان‌ویدیا درباره این معامله اظهار نگرانی کرده بودند و آن را به ضرر بازار و فضای رقابت می‌دانستند، مایکروسافت نیز تلاش کرده تا ثابت کند این معامله به ضرر فضای رقابت نیست و با توجه به سهم بسیار بالاتر رقیب آن‌ها یعنی سونی در بازار کنسول‌های خانگی، تحقق معامله می‌تواند فضا را رقابتی‌تر نیز کند. مایکروسافت حتی به تازگی خبر از بسته شدن قراردادهای ده‌ساله با رقبایی از جمله نینتندو و ان‌ویدیا داده و عرضه بهنگام و به‌همراه تمامی محتواها Call of Duty برای پلتفرم‌های این شرکت‌ها را نیز تضمین کرده است.

با توجه به تلاش‌های اخیر، مایکروسافت امیدوار است که بتواند با عقد چنین قراردادهایی شرکت‌های رقیب و نهادهای قانونی را برای تایید معامله قانع کند. علیرغم این موضوع، Brad Smith از مسئولان مایکروسافت اخیرا در یک کنفرانس خبری گفته که این شرکت و سونی هنوز به انعقاد قرارداد نزدیک نیستند. اسمیت در ادامه صحبت‌هایش همچنین گفته که مایکروسافت هیچ تمایلی برای اینکه بخش‌هایی از Activision Blizzard نظیر Call of Duty را بفروشد تا معامله اصلی و تصاحب شکل بگیرد ندارد. گفتنی است که نهادهای قانونی رقابتی، پیش از این از مایکروسافت روش‌هایی را برای رفع نگرانی رقبا در موارد مشخص خواسته بودند.

در این رابطه اخیرا خود شرکت اکتیویژن بلیزارد نیز در بیانیه‌ای خواسته که نهادهای قانونی این معامله را تایید کنند.

ماموریت کمیسیون اتحادیه اروپا، این است که از حقوق مصرف‌کنندگان اروپایی دفاع کند و نه اینکه به دفاع از بزرگ‌ترین بازیگر بازار بپردازد. در اینجا شرکت سونی تلاش می‌کند این هدف را زیرسایه ببرد و از سلطه بلامنازع خود در دو دهه اخیر بر صنعت بازی‌های ویدیویی حفاظت کند. ما معتقدیم که پیشنهاد ارائه شده‌مان، قانون‌گذاران و نهادهای نظارتی را مجاب می‌کند که این معامله درنهایت به ارتقای فضای رقابت منجر می‌شود و فرصت‌های بیشتری را برای کارکنان و بازی‌های بهتری را برای بازیکنان به همراه دارد.

لازم به ذکر است که در جلسه اخیر شنیده شدن دفاعیات مایکروسافت، نمایندگانی از رقبای شرکت نظیر Google، Nvidia و البته خود شرکت Activision Blizzard نیز حاضر بودند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.