نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 02 اسفند 1401
ساعت 11:00

داستان بازی Forspoken درمقایسه با ایده های اولیه کاملا متفاوت بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Forspoken یکی از عناوین مورانتظار سال 2023 بود که از شروع نسل نهم کنسول‌های بازی، با نمایش‌های خود توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این بازی البته پس از عرضه عملکرد متوسط و تا حدی ضعیف از خود نشان داد و در بخش‌های مختلف نظیر فنی، دنیاسازی، داستان و ... نقدهای منفی زیادی دریافت کرد. در ارتباط با بخش داستان، اخیرا Gary Whitta که از جمله ایده‌پردازان اولیه داستانی بازی بود و در اوایل کار از تیم سازندگان جدا شد، صحبت‌های تازه‌ای مطرح کرده و گفته که داستان نهایی بازی هیچ شباهتی با ایده‌های اولیه داستان نداشتند. او در این رابطه گفت:

من در همان اوایل کار و پیش از شروع فرایند توسعه، روی ایده‌پردازی، دنیاسازی و داستان Forspoken کار کرده بودم. البته این هیچ وقت به این نقطه که دیالوگ بنویسم نرسید. اتفاقی که افتاد، حدود پنج یا شش سال پیش Square پیش من آمد و گفتند که ایده‌ای برای یک بازی ویدیویی دارند و از من خواستند تا این ایده را از نظر داستان و دنیاسازی و پیش‌زمینه‌ها گسترش دهم و اینکه مایل به همکاری هستم یا خیر. و خوب من هم قبول کردم و ایده‌های اولیه و کلی را ایجاد و به ناشر یعنی همان Square ارائه کردم. آن‌ها نیز پس از این از من پرسیدند که آیا مایل هستم که یک اتاق نویسندگان تشکیل دهم و آن را هدایت کنم؟ در اینجا روی موارد مختلفی نظیر اینکه جادوها چطور کار کند و ... کار کردیم و اسم Forspoken از اینجا مطرح شد.

بعد از این و چند ماه که گذشت، Square مجددا و این بار با یک نویسنده دیگر پیش من برگشتند و گفتند که حالا قصد دارند همه چیز را از نو شروع کنند و به نوعی داستان و ... را ری‌بوت کنند. اینکه آن‌ها حالا می‌خواستند داستان به این شکل باشد. به این ترتیب می‌توانم بگوم نسخه‌ای که ما ابتدا مطرح کردیم هرگز شباهتی به کار نهایی نداشت.

بازی Forspoken درحال حاضر برای PC و PS5 در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی این بازی با امتیاز 6 از 10 را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.