نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 07 فروردين 1402
ساعت 11:00

پشتیبانی Path-Tracing به نسخه پی سی Cyberpunk 2077 اضافه می شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Cyberpunk 2077 به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین و تراژیک‌ترین عرضه‌های صنعت گیم در چند سال اخیر، حالا از وضعیت فنی بسیار پایدارتری برخوردار است و سازندگان در شرکت CD Projekt RED، در این مدت آپدیت‌ها و محتواهای مختلفی را برای رسیدن به این نقطه منتشر کرده‌اند. این عنوان گرچه بسیار دیر، ولی بالاخره در شرایطی قرار گرفته که بتواند همه جاه‌طلبی‌های فنی و گرافیکی خود را به شکلی کم‌انتقاد به نمایش بگذارد. پیرامون همین موضوع، سی‌دی پراجکت اخیرا تایید کرده که حالت گرافیکی جدیدی در روز 11 آوریل (22 فروردین) و فقط در نسخه پی‌سی بازی عرضه خواهد شد که پشتیبانی از تکنولوژی جدید path-tracing را اضافه خواهد کرد.

با توجه به تایید مشترک سی‌دی پراجکت و Nvidia، آپدیت جدید بازی Cyberpunk 2077 حالت گرافیکی جدیدی در نسخه پی‌سی تحت عنوان Overdrive Mode اضافه خواهد کرد که با فعال کردن آن، از تکنولوژی جدید path-tracing کارت‌های گرافیک سری 40 ان‌ویدیا و DLSS 3 پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به معرفی اولیه و دموهای ان‌ویدیا از تکنولوژی path-tracing، این فناوری نسخه ارتقایافته ray-tracing است که از آن تحت عنوان full ray-tracing نیز یاد می‌شود و برای بهره‌گیری از آن نیاز به کارت‌های گرافیک مجهز به DLSS 3 خواهد بود. این تکنولوژی اجازه فعال کردن تمامی منابع نور موجود در محیط سه‌بعدی و رهگیری دقیق‌تر پرتوها را می‌دهد که نتیجه نهایی به سایه‌زنی و نورپردازی بسیار واقع‌گرایانه منتهی می‌شود.

Nvidia در بیانیه‌ای گفته که با اضافه شدن پشتیبانی از path-tracing، نه تنها این بازی می‌تواند نورپردازی و کیفیت بصری بهتری را ارائه کند، بلکه می‌تواند کل فرایند ساخت عناوین و بازی‌های آینده را نیز تغییر دهد. این شرکت همچنین تایید کرده که آپدیت پیش روی Cyberpunk 2077، پشتیبانی از تکنولوژی‌های دیگر آن‌ها نظیر Shader Execution Reordering برای بهینه‌سازی بیشتر کارت گرافیک در حین کار را هم اضافه خواهد کرد.

بازی Cyberpunk 2077 درحال حاضر برای PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One و PC در دسترس قرار دارد. این بازی قرار است در ادامه سال 2023، بسته الحاقی و اکسپنشن Phantom Liberty را نیز دریافت کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.