نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 11 فروردين 1402
ساعت 11:00

یک گزارش از فروش پایین و کم تر از 300 هزار واحدی PS VR2 خبرمی دهد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی با در نظر گرفتن عرضه نسبتا موفق پلتفرم واقعیت مجازی PlayStation VR در سال 2016، برنامه رسمی عرضه ورژن جدید و نسل بعدی آن یعنی PlayStation VR2 را هم اعلام کرده بود. این پلتفرم که ویژگی‌های جدید و مدرنی را ارائه می‌دهد، حدود یک ماه پیش سرانجام عرضه شد و با استقبال بسیار خوب منتقدین نیز مواجه بود. علیرغم این موارد، ایراداتی هم به برنامه لانچ آن از جمله قیمت‌گذاری و یا عرضه محدود و پایین بازی‌های جدید وارد شد. در این رابطه، اخیرا گزارشی توسط رسانه Bloomberg منتشر شده که فاش می‌کند فروش PS VR2 در هفته اول عرضه رقم ناامیدکننده کم‌تر از 300 هزار دستگاه را نشان می‌دهد.

با توجه به این گزارش، گفته شده که این پلتفرم در یک هفته اول عرضه خود حدود 270 هزار دستگاه در سطح جهان فروش داشته و با توجه به برنامه عرضه دو میلیون دستگاه در سال اول، آمار بسیار ناامیدکننده‌ای برای شرکت محسوب می‌شود. در این تحلیل که توسط موسسه تحلیلی IDC  از طریق Bloomberg منتشر شده، دلایل مختلفی برای استقبال پایین از دستگاه ذکر شده که به شرایط بد اقتصادی، بالا رفتن هزینه‌های زندگی، بالا رفتن نرخ سود بانکی و بالا رفتن سرانه اخراج‌های کارمندان و کارکنان اشاره شده است. تحلیل در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که اگر سونی اقدامی برای کاهش قیمت‌گذاری اولیه 550 دلاری PS VR2 نکند، احتمالا باید منتظر یک شکست تمام عیار برای سخت‌افزار جدید خود باشد.

گفتنی است که اندکی قبل از عرضه PlayStation VR2 نیز از یک گزارش پرده‌برداری شد که سونی با توجه به تحلیل‌های داخلی شرکت تصمیم به کاهش تولید PlayStation VR2 برای سال اول عرضه گرفته است؛ موضوعی که البته توسط سونی و به صورت رسمی تکذیب شد. به هر ترتیب آخرین موضع رسمی سونی، توسط Hiroki Totoki در اوایل ماه جاری میلادی بیان شد که گفته بود سونی انتظار دارد PlayStation VR2 از مجموع فروش پلتفرم قبلی سبقت بگیرد. گفتنی است که PlayStation VR تاکنون موفق به فروش پنج میلیون دستگاه شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.