نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 11 فروردين 1402
ساعت 09:00

رویداد E3 2023 رسما لغو شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از کناره‌گیری‌های رسمی کمپانی‌ها و ناشران مختلف صنعت گیم از حضور فیزیکی در رویداد امسال E3، برگزارکنندگان این برنامه یعنی ESA و ReedPop اخیرا به صورت رسمی خبر از لغو شدن کامل رویداد E3 2023 دادند. گفتنی است که رویدادهای سالانه E3 از دیرباز مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رویداد خبری صنعت گیم محسوب می‌شود که در چند سال اخیر، با توجه به اوج‌گیری فروش و تبلیغات دیجیتالی و آنلاین بازی‌ها، اهمیت خود را به تدریج از دست داده بود. با در نظر گرفتن محدودیت‌های دو ساله کرونا و برگزار نشدن این رویداد در دو سال گذشته، تقریبا همه ناشران روش تبلیغات دیجیتال و آنلاین را برای بازی‌های خود جایگزین کردند و به این ترتیب استقبال چندانی از ایده برگزاری مجدد E3 در سال 2023 وجود نداشت.

در رابطه با برگزاری E3 2023، مسئولان برگزاری خبر از احیا و برگزاری رویداد فیزیکی با فرمت مدرن را داده بودند، با این حال ناشران بزرگ از جمله مایکروسافت و نینتندو رسما از عدم حضور در رویداد امسال خبر دادند و از برگزاری رویدادهای زنده و آنلاین اختصاصی خودشان در دوره برگزاری E3 2023 دادند. در این بین ناشران بزرگی همچون یوبی‌سافت نیز گرچه در ابتدا خبر از مشارکت در این برنامه داده بودند، ولی حتی این شرکت نیز نظر خود را تغییر داد و خبر از برگزاری رویداد Ubisioft Forward را به عنوان برنامه جایگزین برای معرفی عناوین جدید در دوره E3 معرفی کرد. با توجه به همه این مسائل، ESA و ReedPop برگزارکنندگان رویداد خبر از لغو این برنامه دادند. شما در ادامه بیانیه آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

گرفتن این تصمیم برای ما بسیار دشوار بود چون با همکاری شریکان‌مان تلاش‌های زیادی را انجام دادیم تا E3 2023 اتفاق بیافتد. به هر ترتیب چاره‌ای وجود نداشت که درنهایت تصمیمی اتخاذ شود که برای صنعت گیم و هم E3 مناسب باشد. ما از کمپانی‌هایی که تمایل به برگزاری این رویداد داشتند تشکر می‌کنیم، و درک می‌کنیم که آن‌ها دموهای قابل بازی نداشتند و بر چالش مدیریت منابع برای اینکه بتوانند در تابستان و در E3 شرکت کنند غلبه نکردند. از کسانی که تمایل به مشارکت در E3 2023 داشتند نیز عذرخواهی می‌کنیم و اینکه نتوانستیم نمایش‌های سطح بالایی که لایق آن بودند را فراهم کنیم.

همان‌طور که اشاره شد و علیرغم کنسل شدن E3 2023، ناشران مختلف، رویدادهای خبری آنلاین و استریمی خودشان را در ادامه سال 2023 برگزار خواهند کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.