نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 26 ارديبهشت 1402
ساعت 09:00

معامله مایکروسافت اکتیویژن توسط اتحادیه اروپا تایید شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از انتشار گزارش‌های اولیه و مثبت از احتمال بالای تایید معامله مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد توسط نهاد کنترل رقابت اروپا، اخیرا کمیسیون اروپا رای به تایید این قرارداد 69 میلیارد دلاری داده است. گفتنی است که خریداری کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، پس از ماه‌ها چالش‌های حقوقی و حتی عدم تایید نهایی آن توسط نهاد کنترل رقابت بریتانیا یعنی CMA، حال در یک چرخش مثبت به سود مایکروسافت با موافقت اتحادیه اروپا مواجه شده است.

با توجه به نظر نهایی کمیسیون اروپا که در ادامه بررسی‌های داخلی و نظرات طرف‌های مختلف این پرونده اعلام شده، این نهاد حالا با این معامله موافقت کرده است. در این رابطه اشاره شده که تایید نهایی با توجه به مشارکت مطلوب مایکروسافت در رفع نگرانی‌های مختلف از جمله در بخش رایانش ابری و بازی استریمی اعلام شده و اینکه مایکروسافت تعهد لازم را برای رفع نگرانی در حوزه رقابت در بازار بازی‌های استریمی و رایانش ابری نشان داده است. با توجه به این موضوع، این نهاد موافقت خود را با ادامه و تکمیل معامله اعلام کرده است.

در بخش دیگری از رای نهایی کمیسیون اروپا، همچنین اشاره شده که مایکروسافت درنهایت قصدی برای محدودسازی Call of Duty یا دیگر بازی‌های اکتیویژن ندارد و به عقیده این نهاد، مایکروسافت نمی‌تواند با خارج نگه داشتن این سری بازی از پلی‌استیشن سود کسب کند. با توجه به این رای و همان‌طور که اشاره شد، مایکروسافت قطعا برنده این دعوی حقوقی درنظر گرفته می‌شود و با توجه به نظر منفی و رد معامله توسط CMA بریتانیا، این نظر کمیسیون اروپا جنبه مثبتی به پرونده این قرارداد خواهد داد. باید توجه داشت که تایید یا رد این قرارداد با توجه به اهمیت و مقیاس آن، در برخی دیگر از کشورها نیز جریان دارد و مایکروسافت تلاش خود برای جلب نظر CMA را نیز همچنان دنبال می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.