نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 30 ارديبهشت 1402
ساعت 11:00

سری Metal Gear تاکنون بیش از 59٫8 میلیون نسخه فروش داشته است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سری بازی‌های متال گیر زمانی یکی از جریان‌سازترین عناوین صنعت گیم بود که بواسطه خلاقیت‌های هیدئو کوجیما و تیم تحت هدایت او در شرکت کونامی، دوران طلایی را تجربه کرد. این سری البته پس از جدایی کوجیما، مدت‌هاست که در وضعیت خاموش به سر می‌برد. علیرغم این وضعیت، به نظر می‌رسد که کونامی همچنان از محل فروش بازی‌های مختلف این سری درآمد قابل‌توجهی را در طول چند ماه اخیر کسب کرده است. در این رابطه این شرکت ژاپنی حالا اعلام کرده که مجموع فروش بازی‌های این مجموعه، از 59٫8 میلیون نسخه عبور کرده است.

اعلام آمار اخیر در مقایسه با سال گذشته که 59٫5 میلیون نسخه فروش اعلام شده بود، نشان از فروش بیش از 300 هزار نسخه بازی دیگر از عناوین کلاسیک و مدرن‌تر مجموعه دارد. با در نظر گرفتن اینکه آخرین بازی اصلی سری در سال 2015 عرضه شد، این آمار درنوع خود جالب است. در رابطه با این سری همچنین شایعاتی از ساخته شدن نسخه ریمیک از بازی Metal Gear Solid 3 هم شدیدا به گوش می‌رسند. با در نظر گرفتن وقایع اخیر و بازگشت جدی‌تر کونامی به حوزه بازی‌سازی که خصوصا تایید ساخته شدن بازی ریمیک Silent Hill 2 نشان از این موضوع می‌دهد، گمانه‌زنی‌ها از ساخته شدن پروژه مشابهی برای احیا سری متال گیر هم وجود دارند.

یکی از نکات جالب درباره پروژه Silent Hill 2 remake، به قرارداد انحصاری کونامی با پلی‌استیشن مربوط است و این بازی به عنوان انحصاری کنسولی PS5 عرضه خواهد شد. با توجه به همین موضوع، گمانه‌زنی‌های زیادی نیز وجود داشته که Metal Gear Solid 3 remake نیز چنین رویه‌ای در عرضه را دنبال کند و به این ترتیب امکان معرفی آن در رویداد مخصوص پلی‌استیشن وجود دارد. گفتنی است که سونی خیرا برگزاری رویداد PlayStation Showcase را برای چهارشنبه این هفته تایید کرده است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.