نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 31 ارديبهشت 1402
ساعت 09:00

فاصله دو تا سه ساله عرضه عناوین پلی استیشن در PC قابل قبول است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی و پلی‌استیشن، چند سالی هست که یکی از سنت‌های قدیمی این پلتفرم را شکسته‌اند و عناوین انحصاری خود را در خارج از پلتفرم نیز عرضه می‌کنند. البته روشی که توسط سونی دنبال می‌شود، شباهت کم‌تری به رقیب آن‌ها یعنی ایکس‌باکس دارد و به جای عرضه روز اول در پلتفرم‌های مختلف، این شرکت ژاپنی با مدتی فاصله برخی عناوین محبوب خود را برای پلتفرم‌هایی نظیر PC عرضه می‌کند. پیرامون این استراتژی، جیم رایان اخیرا در مصاحبه خود توضیحات تازه‌ای داده و گفته که بعد از گذشت دو یا سه سال، عرضه عناوین انحصاری پلی‌استیشن برای پی‌سی قابل قبول است.

ما کاملا از اهمیت عناوین انحصاری PS5 مطلع هستیم. همان طور که پیش‌تر گفته بودم، وظیفه اصلی که برعهده استودیوهای پلی‌استیشن است مربوط به ساخت بازی برای جدیدترین کنسول‌های بازی پلی‌استیشن است که چیزی است که بازیکنان از آن لذت می‌برند. ما تعداد عناوین عرضه شده انحصاری خودمان را بیشتر کردیم و نسخه‌های پی‌سی بیشتری از این بازی‌ها را هم عرضه می‌کنیم. گاهی من این فرصت را پیدا می‌کنم که از طرفداران نظرشان را بپرسم و اینکه درباره فاصله زمانی عرضه نسخه پی‌سی چطور فکر می‌کنند. در این باره اغلب معتقد هستند که عرضه نسخه پی‌سی بازی‌ها در فاصله دو یا سه ساله قابل قبول است.

این صحبت‌ها با عرضه‌های اخیری که سونی برای پی‌سی انجام داده نیز تا حد زیادی منطبق است. در هر صورت، می‌توان گفت که عناوین بعدی که می‌توانند نامزد انتشار پی‌سی باشند از جمله Bloodborne یا Demon’s Souls remake هستند و برای مثال بازیکنان پی‌سی حداقل تا یک سال دیگر نمی‌توانند منتظر انتشار عناوین تازه‌تر نظیر God of War Ragnarok یا Horizon Forbidden West باشند. نکته دیگر نیز در ارتباط با کیفیت پورت‌های پی‌سی برای عناوین سونی است که روند آن همیشه مناسب نبوده و برخی بازی‌ها از جمله آخرین عرضه آن‌ها یعنی The Last of Us Part 1 همچنان با مشکلات فنی و بهینه‌سازی مواجه هستند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.