نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 27 خرداد 1402
ساعت 09:00

تیم های داخلی ایکس باکس دیگر بازی جدید برای Xbox One نمی سازند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نسل نهم کنسول‌های بازی خانگی حدود سه سال پیش و با عرضه PS5 و Xbox Series X/S شروع شد و پس از گذشت این مدت، می‌توان گفت که بیش از هر دوره انتقالی در گذشته شاهد پشتیبانی بازیسازان از پلتفرم‌های قدیمی‌تر و نسل قبل بودیم. در این رابطه و پس از گذشت سه سال، تیم‌های بازی‌سازی داخلی ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن و حتی استودیوهای بازی‌ساز خارجی و third party هنوز هم بازی‌های کاملا جدیدی برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر می‌کنند و با توجه به اخبار معرفی بازی‌های جدید، این روند در آینده هم تا حدی وجود خواهد داشت. علیرغم این موضوع، بسیاری از تیم‌ها رفته رفته درحال کنار گذاشتن پشتیبانی از PS4 و Xbox One هستند.

با توجه به صحبت‌های تازه مت بوتی رئیس Xbox Game Studios، تیم‌های داخلی ایکس‌باکس حالا در دوره‌ای قرار دارند که پروژه‌های جدید و در دست ساخت آن‌ها به صورت کامل برای Xbox Series X/S ساخته می‌شوند. به گفته بوتی، این موضوع البته شامل حال عناوینی که از قبل در Xbox One عرضه شدند نظیر Sea of Thieves، Halo Infinite، Fallout 76، Grounded و ... نمی‌شود و این عناوین همچنان در ایکس‌باکس وان پشتیبانی خواهند شد. با این حال در رابطه با عرضه بازی جدید برای ایکس‌باکس وان توسط تیم‌های داخلی ایکس‌باکس، این اتفاق از این پس نخواهد افتاد و تیم‌ها به صورت کامل به نسل نهم انتقال پیدا کردند. پس از این، او البته به بازیکنان Xbox One وعده داد که همچنان و از طریق بازی به روش استریمی امکان تجربه بازی‌های جدید با این کنسول را هم خواهند داشت.

در ارتباط با عناوین اخیر ایکس‌باکس در نیمه اول 2023 گرچه Minecraft Legends به صورت بین نسلی منتشر شد، ولی Hi-Fi Rush و Redfall برای Xbox One منتشر نشدند. پس از این نیز Starfield وForza Motorsport نیز قرار است منحصرا به صورت نسل نهمی عرضه شوند. در سال 2024 نیز بازی‌هایی نظیر Avowed، Senua’s Saga: Hellblade 2 و ... برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت منتشر نخواهند شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.