نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 04 تیر 1402
ساعت 11:00

یکی ازدلایل خریداری Bethesda احتمال انحصاری PS5 شدن Starfield بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت در جریان جلسات رسیدگی به شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، که چند هفته پیش در مخالفت با معامله 69 میلیاردی خریداری اکتیویژن بلیزارد اعلام شد، فاش کرده که یکی از انگیزه‌ها و دلایل خرید شرکت Zenimax—Bethesda که حدود یک سال قبل‌تر انجام شد به این خاطر بود که نگرانی از انحصاری شدن PS5 بازی بعدی آن‌ها یعنی Starfield وجود داشت.

به گفته فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس، شرکت زمانی اقدام به تصاحب کامل کمپانی بتزدا کرد که سونی دو معامله انحصاری‌سازی کنسولی برای Deathloop و Ghostwire با این شرکت بسته بودند. به این معنی که سونی به بتزدا پول پرداخت کرد تا این دو بازی برای ایکس‌باکس عرضه نشوند. اسپنسر سپس ادامه می‌دهد که در جلسات داخلی پس از مشخص شدن این قراردادها، آن‌ها شنیدند که احتمال بسته شدن چنین قراردادی برای بازی بسیار موردانتظار Starfield هم وجود داشته و اینکه انتشار در روز عرضه برای ایکس‌باکس لغو شود. به این ترتیب شرکت قصد نداشت با توجه به موقعیت فعلی ایکس‌باکس به عنوان سومین بازیگر بزرگ بازار، بیش از این از رقبای خود در بحث مالکیت بازی عقب بیافتد و درنهایت با تصاحب کامل بتزدا، به نوعی امنیت کسب و کار خودش را حفظ کرد.

گفتنی است که یکی از دلایل مخالفت اعلام شده FTC با نهایی شدن خریداری اکتیویژن بلیزارد، «رفتارهای مایکروسافت پس از خرید شرکت Zenimax—Bethesda» عنوان شد، که اشاره به عدم عرضه بازی‌های اخیر این شرکت برای پلی‌استیشن بوده است. با توجه به دفاعیه ایکس‌باکس، این پلتفرم برای اینکه قدرت رقابت خود در بازار در مقابل سونی را، به عنوان شرکتی که قبلا مانع عرضه روز انتشار دو بازی Deathloop و Ghostwire Tokyo در ایکس‌باکس شده بوده حفظ کند، معامله خرید کامل Bethesda را نهایی کرد.

نکته جالب دیگر درباره این جلسه، این بود که اسپنسر به پرسشی درباره احتمال عرضه انحصاری ایکس‌باکس برای بازی بعدی سری the Elder Scrolls پاسخ روشنی نداد، و گفت که این بازی تا زمان انتشار فاصله زیادی دارد و هنوز بسیار زود است که درباره پلتفرم‌های مقصد آن صحبتی شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.