نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 24 خرداد 1402
ساعت 11:00

FTC درخواست توقف موقت فرایند خرید Activision Blizzard را ثبت کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) که وظیفه قانونی کنترل بازار رقابت در این کشور را برعهده دارد، اخیرا درخواست توقف مقدماتی فرایند خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را در یک دادگاه آمرکایی ثبت کرده است. گفتنی است که این دادگاه، با درخواست یاد شده موافقت کرده و به این ترتیب فرایند خریداری فعلا متوقف شده است. با توجه به این تصمیم، مایکروسافت حالا نمی‌تواند تا روز 2 آگوست که زمان برگزاری دادگاه اعلام شده این فرایند را تکمیل کند.

نکته جالب پیرامون اعلام زمان 2 آگوست این است که مایکروسافت براساس شرایط قرارداد خرید 69 میلیاردی Activision Blizzard، بایستی آن را تا روز 18 جولای جاری (دو هفته قبل از برگزاری دادگاه) تکمیل کند و در صورتی که این معامله در فرصت یاد شده تکمیل نشود، پرداخت خسارتی به میزان 3 میلیارد دلاری به Activision Blizzard پیش‌بینی شده است. با توجه به اظهارات FTC، این نهاد گفته که این زمان کافی خواهد بود تا پرونده مخالفت با این قرارداد را تشکیل دهد. از طرفی مایکروسافت نیز با انتشار بیانیه‌ای از امکان ارائه پرونده خودشان در دادگاه و دفاع از قرارداد استقبال کرده است.

مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد، در سال 2022 خبر از این معامله 69 میلیارد دلاری دادند که رویداد از همان ابتدا تاکنون با حواشی بسیار زیادی مواجه بوده است. در این رابطه مخالفت‌های بسیار قدرتمندی از جانب رقبای مایکروسافت وجود داشته و در بسیاری از کشورها، تایید یا رد آن توسط نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار گرفته است. گفته می‌شود که تاکنون اکثر نهادها از جمله در اتحادیه اروپا، چین، برزیل و ... رای به تایید آن داده‌اند. هرچند در بریتانیا این قرارداد مسدود شد و مایکروسافت آنجا نیز این فرصت را دارد که اعتراض خود را ثبت و از قرارداد دفاع کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.