نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 07 تیر 1402
ساعت 11:00

ارزش خریداری Ninja Theory توسط ایکس باکس 117 میلیون دلار بوده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ ایکس‌باکس در مجموع نسل هشتم را با مشکلات مختلفی پشت سر گذاشت که یکی از اصلی‌ترین نقدها به این پلتفرم، تعداد کم‌تر استودیوهای بازی‌ساز و فرنچایزهای رقابتی بود. در رقابت با دو پلتفرم پلی‌استیشن و نینتندو، ایکس‌باکس عناوین اختصاصی کم‌تری داشت و این موضوع هم به خاطر استودیوهای تحت مالکیت کم‌تر به نسبت رقبا طبیعی بود. این شرایط البته چند سالی هست که تغییر کرده و ایکس‌باکس حالا استودیوهای بازی‌سازی زیادی را در زیرمجموعه خودش دارد.

مدت‌ها قبل‌تر از رسانه‌ای شدن خریداری دو ناشر عمده صنعت گیم یعنی Bethesda و Activision Blizzard، ایکس‌باکس تعدادی استودیو بازی‌سازی نیز خرید که Ninja Theory یکی از جذاب‌ترین آن‌ها بود. این تیم که سابقه عرضه بازی داستان‌محور و موفق Hellblade: Senua’s Sacrifice را دارد، از سال 2018 به ایکس‌باکس ملحق شد و پس از عرضه انحصاری بازی Bleeding Edge، استودیو این روزها نیز مشغول کار روی نسخه دوم Hellblade یعنی Senua’s Saga: Hellblade 2 است. در زمان خریداری استودیو رقم معامله هیچ وقت عمومی نشد، با این حال اسناد عمومی شده پرونده شکایت FTC از مایکروسافت که مدتی هست جلسات رسیدگی به آن برگزار می‌شود، فاش می‌کند که مایکروسافت استودیو را به ارزش 117 میلیون دلار خریده است.

رقم این قرارداد در مقایسه با خریدهای مشابه البته منطقی است و برای مثال سونی استودیو Insomniac Games را با هزینه 229 میلیون دلار و Electronic Arts هم تیم Respawn Entertainment را با قیمت 325 میلیون دلار تصاحب کرده بودند. همان‌طور که اشاره شد این افشا در جریان شکایت FTC از مایکروسافت و در اسناد عمومی شده اتفاق افتاده و تاکنون اطلاعات زیاد و جالبی از این اسناد هم به دست آمده است. یکی از موارد جدیدی که اخیرا رسانه‌ای شده، مربوط به این موضوع است که مایکروسافت ظاهرا قصد خرید شرکت‌هایی نظیر Bungie و Sega را داشته که در اینجا اسامی تعداد نسبتا زیادی از استودیوهای بزرگ و کوچک دیگر هم به چشم می‌خورند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.