نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 25 تیر 1402
ساعت 09:00

دادگاه اعتراض FTC درباره حکم تصاحب اکتیویژن بلیزارد را رد کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از اعلام نتیجه دادگاه شکایت FTC از مایکروسافت و اجازه پیدا کردن این شرکت به تکمیل خریداری 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد، این دادگاه مهلتی را برای FTC در نظر گرفت تا بتواند به این حکم اعتراض کند. در بروزرسانی مربوط به همین پرونده، اخیرا دادگاهی در آمریکا که وظیفه رسیدگی به آن را داشته از رد شدن پرونده اعتراض FTC خبر داده است. به این ترتیب حالا تمامی موانع پیش روی مایکروسافت در کشور آمریکا، برای تکمیل نهایی خریداری شرکت اکتیویژن بلیزارد برطرف شده است.

در واکنش به تصمیم اخیر و رد اعتراض FTC، برد اسمیت رئیس شرکت مایکروسافت گفته که این اتفاق یک گام دیگر آن‌ها را به خط پایان این ماراتن جهانی و بررسی نهاد‌های نظارتی نزدیک کرده است. لازم به ذکر است که طبق توافق مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد، این توافق بایستی تا تاریخ 18 جولای تکمیل شود و در غیر اینصورت، مایکروسافت مجبور به پرداخت جریمه 3 میلیارد دلاری و مذاکرات مجدد می‌شود. با توجه به رای اولیه و رای دادگاه تجدیدنظر آمریکایی، به نظر می‌رسد که حالا مایکروسافت مشکلی بابت نهایی کردن قرارداد در این کشور ندارد.

تاکنون اکثر کشورهای جهان این قرارداد را تایید کردند و مورد استثنا، مربوط به CMA بریتانیا است که آن را رد کرده است. پیرامون این پرونده نیز مدتی پیش مایکروسافت و CMA توافق کردند که مذاکرات مجددی را برای رفع نگرانی‌های اعلام شده CMA برگزار کنند و به این ترتیب، مراحل قضایی که قبلا پیش‌بینی شده بود وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.