نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 21 تیر 1402
ساعت 09:00

دادگاه شکایت FTC از مایکروسافت پیرامون تصاحب اکتیویژن را رد کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ دادگاه رسیدگی به شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) پس از چندین روز بررسی دفاعیات دو طرف اخیرا رای نهایی خودش را به سود مایکروسافت صادر کرد. با توجه به گزارش اخیر، قاضی این دادگاه اعتراض FTC به تصاحب 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را رد کرد، و به این ترتیب مایکروسافت اجازه دارد روند تکمیل قرارداد را بدون مانع در کشور آمریکا نهایی کند. در ادامه این گزارش، اشاره شده که قاضی دادگاه از اختیارات محدود برای این پرونده گفته، و اینکه FTC اسناد و مدارک کافی و لازمی که نشان دهد این ادغام به زیان رقابت در این بازار است ارائه نکرده است. قاضی درادامه گفته گه اتفاقا شواهد موجود نشان از این دارند که دسترسی بازیکنان به محتواهای اکتیویژن و بازی Call of Duty، پس از این ادغام حتی بیشتر نیز می‌شود.

پس از صادر شدن این رای، Brad Smith رئیس شرکت مایکروسافت از دادگاه مستقر در سان فرانسیسکو به خاطر این فرایند سریع و اعلام رای نهایی تشکر کرد، و اظهار امیدواری کرده که دیگر نهادهای نظارتی نیز از این فرایند سریع پیروی کنند. گفتنی است که پس از یک سال از شروع اعلام خریداری اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت تنها تا هفته آینده در 18 جولای، مهلت تکمیل کردن قرارداد را دارد و در غیر اینصورت مجبور به پرداخت جریمه و مذاکرات مجدد خواهد بود. گفتنی است که تاکنون حدود 40 نهاد کشوری و منطقه‌ای جهانی (حالا از جمله آمریکا) تکمیل این قرارداد را تایید کردند؛ هرچند نهاد نظارتی بریتانیا یعنی CMA مدتی پیش این قرارداد را رد کرده بود.

پس از اعلام رای دادگاه شکایت FTC به سود مایکروسافت، بابی کوتیک رئیس اکتیویژن نیز از این تصمیم استقبال کرده و گفته که این ادغام درنهایت به سود بازیکنان و کارکنان خواهد بود. او همچنین گفته که این قرارداد به جای اجازه دادن به ادامه سلطه پیشتازان بازار، به رقابتی‌تر شدن آن کمک خواهد کرد. البته یک سخنگوی FTC یعنی Douglas Farrar نیز در واکنش به رای دادگاه گفته که آن‌ها از این تصمیم و نتیجه شکایت خود، با توجه به خطر واضحی که این تصاحب برای فضای رقابت در بازار بازی‌های استریمی، سرویس‌های اشتراکی و کنسول‌ها ایجاد می‌کند ناامید شدند. او همچنین وعده داده که این نهاد به زودی اقدامات بعدی خود برای دفاع از فضای رقابت و حقوق مشتریان را اعلام می‌کند. گفتنی است که FTC تا روز 14 جولای مهلت ارائه پرونده جدید اعتراض خود را خواهد داشت.

در خبر دیگری پیرامون همین موضوع، مایکروسافت اعلام کرده که با توجه به رای اخیر دادگاه آمریکایی، این شرکت با CMA نیز توافق کرده تا مذاکرات مستقیم و مجددی برای رفع نگرانی‌ها و جلب نظر مثبت آن‌ها شروع کند. همان‌طور که اشاره شد درحال حاضر CMA بریتانیا تنها نهاد نظارتی کشوری است که با این قرارداد مخالفت کرده است. مایکروسافت فرایند اعتراض به این رای را نیز از مدتی پیش شروع کرده و منتظر برگزاری دادگاه در روز 28 جولای بود؛ با این حال با در نظر گرفتن وقایع جدید و البته نزدیک بودن مهلت تکمیل قرارداد در 18 جولای، این شرکت و CMA توافق کردند تا با چشم‌پوشی از فرایند رسیدگی در دادگاه، مجددا با هم مذاکره کنند. CMA در این رابطه گفته که آماده دریافت دفاعیه مایکروسافت و راهکارهای آن‌ها برای رفع نگرانی‌های اعلام شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.