نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 29 تیر 1402
ساعت 09:00

مایکروسافت و اکتیویژن سه ماه دیگر برای تکمیل خریداری توافق کردند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ معامله و تصاحب 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت از همان ابتدا به قدری بزرگ و پرحاشیه بود که مشخص بود با مخالفت‌های گسترده‌ای مواجه می‌شود. دو شرکت مایکروسافت و اکتیویژن نیز در زمان رسیدن به توافق، مشخص کرده بودند که این معامله بایستی تا تاریخ 18 جولای 2023 تکمیل شود و در غیر اینصورت، مایکروسافت مجبور به پرداخت جریمه 3 میلیارد دلاری و البته مذاکرات مجدد خواهد شد. با در نظر گرفتن پیشرفت‌های گسترده در این پرونده و عبور از موانع مختلف، این معامله به نقطه پایان بسیار نزدیک و برای تکمیل در همه کشورها به غیر از بریتانیا تایید شده است.

در این رابطه دو شرکت گرچه حالا از مهلت تکمیل قرارداد عبور کردند، ولی نهاد تنظیم رقابت بریتانیا CMA اخیرا اعلام کرد که به دو ماه زمان اضافی برای بررسی پرونده جدید مایکروسافت نیاز خواهد داشت. با توجه به همین موضوع نیز اخیرا فاش شده که مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد نیز در توافقی داخلی، اعلام کردند که مهلت تکمیل قرارداد را برای سه ماه، یعنی از 18 جولای به 18 اکتبر منتقل کردند. در توافق جدید، البته جریمه‌های جدیدی برای مایکروسافت در صورت عدم موفقیت درنظر گرفته شده است. به این ترتیب اگر معامله تا روز 29 آگوست تکمیل نشود، مایکروسافت مجبور به پرداخت 3٫5 میلیارد دلار خواهد شد و این رقم اگر معامله تا روز 15 سپتامبر به نتیجه نرسد، به 4٫5 میلیارد دلار جریمه تبدیل می‌شود.

پیرامون توافق جدید، فیل اسپنسر گفته که شرکت نسبت به تکمیل معامله خوشبین است و آن‌ها از اینکه می‌توانند بازی‌های بیشتری را در اختیار بازیکنان بیشتری بگذارند خوشحال هستند. برد اسمیت رئیس شرکت مایکروسافت نیز گفته که آن‌ها به تمامی وعده‌ها و تعهداتی که به نهادهای نظارتی اعلام کردند وفادار می‌مانند و در ادامه با نهاد بریتانیایی یعنی CMA نیز همکاری خواهند داشت تا نگرانی‌های اعلام شده توسط آن‌ها نیز برطرف شود. او همچنین در ادامه گفته که شرکت مصمم است که این معامله را به خط پایان برساند. Lulu Cheng از مدیران ارشد اکتیویژن بلیزارد نیز گفته که تصمیم اخیر در کشور آمریکا و تایید معامله در 40 کشور دیگر نشان‌دهنده این است که این معامله برای رقابت، بازیکنان و آینده صنعت گیم اتفاق خوبی است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.